بازسازی ساختمان

همه چیز در مورد بازسازی ساختمان

 

نگاه کلی به بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان امروزه توسط افراد به منظور رسیدن به اهداف شخصی و یک ساختمان ایده آل انجام می شود. بازسازی ساختمان کاره بسیار تخصصی می باشد و افراد می بایست برای انجام این کار با یک متخصص همکاری کنند. ساختمان های قدیمی بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارد که نیاز به بازسازی یا تعمیرات دارند. تعمیرات و بازسازی ساختمان تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند. افراد با توجه به اهدافی که دارند می بایست تصمیم بگیرند که قصد تعمیرات دارند یا می خواهند ساختمان خود را بازسازی نمایند.

بازسازی خانه در یک تعریف قانونی به ترمیم حداقل 25 درصد از سطح پوشش ساختمان گفته می شود. این اقدام به منظور مدرنیته سازی و همچنین ترمیم بافت های فرسوده ی ساختمان انجام می گردد. افراد با این کار می توانند ساختمان خود را تبدیل به یک ساختمان نو ساز نمایند. پس از انجام بازسازی ساختمان شما به شکلی در می آید که اصلا ارتباطی با گذشته ی فرسوده ی خود نداشته باشد. ظاهر جدید ساختمان و همچنین متریالی که برای آن به کار می رود به شدت باعث جذابیت آن خواهد شد.

بازسازی کردن

مورد دیگری که می بایست در مورد بازسازی ساختمان ذکر گردد مربوط به افزایش ارزش ذاتی آن است. امروزه افراد بسیار زیادی اقدام به بازسازی انواع ساختمان ها می کنند تا ارزش ذاتی آن افزایش یابد. یکی از دلیل هایی که مهندسان فعال در بازسازی ساختمان تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت ظاهری و ساختاری ساختمان ها می کنند همین موضوع است.

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن اشاره شود مربوط به اقدامات خودسرانه می باشد. افراد برای بازسازی کردن ساختمان خود در صورت نداشتن دانش و تجربه کافی بهتر است با متخصصین این کار همکاری کنند. اقدامات خود سرانه ممکن است افراد را با اهداف ایده آل خود نرساند و موجب وارد شدن خسارات مالی به آن ها شود. انجام بازسازی ساختمان کاری نیست که بدون تجربه و دانش کافی از عهده ی هر فردی بر بیاید.

برنامه ریزی، مدیریت و هدایت صحیح در بازسازی ساختمان

افرادی که قصد بازسازی ساختمان خود را دارند باید به این موضوع توجه کنند که برای این کار نیاز به برنامه ریزی است. برای انجام هر پروژه ای برنامه ریزی کردن باعث می شود تا انسجام کار و همچنین انجام کار به درستی و دور از کار های بیهوده انجام شود. در برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان افراد می بایست مقدار بودجه و نحوه ی استفاده از آن و همچنین تاریخ اتمام پروژه را مشخص کنند.

مورد دیگری که افراد می بایست در برنامه ریزی خود به آن توجه کنند مربوط به هدایت و یا پیشبرد پروژه است. پیشبرد صحیح کار های مربوط به بازسازی ساختمان نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیق و با جزئیات بوده و افراد باید دقت کافی بر روی این مورد داشته باشند تا مشکلی برای آن ها در پیشبرد پروژه به صورت صحیح و منطقی به وجود نیاید.

مورد دیگری که باید به آن اشاره شود مربوط به مشخص کردن مصالح ساختمانی مورد نیاز است. علاوه بر آن قابل ذکر است که افراد می بایست تجهیزات مورد نیاز خود را نیز تعیین کنند. پس از تعیین کردن موارد فوق باید چگونگی تهیه ی این نیازمندی ها تعیین شود.

نکته ی بسیار مهمی که می بایست به آن اشاره کرد مربوط به پیش بینی کردن تغییرات احتمالی است. افراد باید احتمال تغییر در برخی اقدامات را از قبل پیش بینی کنند و راه چاره ای برای آن ایجاد نمایند. نکته ای که باید به آن اشاره کرد مربوط به مشکلات و تغییرات غیره منتظره است. این موارد در هر پروژه ای رخ می دهد و امری طبیعی است و برای حل آن می بایست از دانش و تجربه ی کافی برخوردار بود.

بازسازی کردن ساختمان

مورد دیگری که باید به آن در مورد بازسازی ساختمان اشاره کرد مربوط به کار های اداری و قانونی است. انجام کار های اداری در حالت کلی نیازمند حوصله و دقت می باشد. افراد به هیچ عنوان نباید انجام این کار ها را با حواس پرتی انجام دهند چرا که ممکن است مشکلاتی برایشان به وجود بیاورد.

مورد دیگری که می بایست در ارتباط با مدیریت پروژه ی بازسازی ساختمان به آن اشاره کرد مربوط به بودجه ی افراد است. بهتر است اطمینان حاصل از بودجه ی کافی صورت بگیرد تا در حین بازسازی کردن ساختمان شاهد بروز مشکلات غیره منتظر نباشید.

مورد دیگری که می بایست به آن اشاره کرد مربوط به مهارت فنی، دانش و تجربه ی کارکنان و پرسنل است. افراد باید در استخدام کارکنان خود در جهت پیشبرد بازسازی ساختمان نهایت دقت را به خرج دهند. هر چه پرسنل زبده تر، با تجربه تر و دلسوز تر باشد به همان مقدار ساختمان بازسازی شده به اهداف از قبل مشخص شده اند نزدیک تر خواهد بود.

تعمیرات ساختمان یا بازسازی آن؟

بیش تر خانه های قدیمی و فرسوده نیازمند رسیدگی اساسی هستند تا بتوانند استحکام اولیه ی خود را به دست آورند. همچنین این ساختمان ها برای این که برای صاحبین خود منافع و استفاده های بهینه تری داشته باشند می بایست به صورت اساسی به آن ها رسیدگی شود. برای این کار افراد می بایست اقدام به بازسازی و یا تعمیرات کنند. میان این دو مورد تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد که بیش تر افراد فکر می کنند هیچ تفاوتی در میان آن ها وجود ندارد.

باید گفت که بازسازی ساختمان در مقایسه با تعمیرات ساختمان تعیین کننده تر می باشد. برای بازسازی نیازمند صرف وقت بیش تری است. علت این امر هم تغییرات در ساختار ساختمان در صورت نیاز، طراحی و همچنین دگرگون کردن فضای موجود در بازسازی ساختمان می باشد.

در بازسازی ساختمان افراد شاهد افزایش متراژ اتاق ها و آشپزخانه به صورت مدرن تر و به روز تر خواهیم بود. به دلیل این که بازسازی توسط متخصص صورت می گیرد افزایش متراژ بسیار بهینه انجام می شود.

گفتنی است که در بازسازی شاهد تخریب کردن دیوار ها خواهیم بود. علاوه بر آن گفتنی است که در صورت نیاز شاهد اضافه کردن دیوار ها نیز می توانید باشد. نصب سیستم لوله کشی و همچنین سیستم تهویه جدید از جمله دیگر مواردی است که در بازسازی ساختمان انجام می شود.

نصب سیستم خنک کننده و سیستم گرمایشی به روز و مدرن نیز در بازسازی کردن ساختمان در دستور کار قرار دارد.

انجام بازسازی های ساحتمان

در تعمیرات ساختمان هدف افراد معمولا حفظ ساختار ساختمان و نمای قدیمی است. در تعمیرات ساختمان معمولا بخش های فرسوده ترمیم می شوند. علاوه بر آن برای جلوگیری از ایجاد فرسودگی در بخش های مختلف ساختمان نیز می تواند از تعمیرات کمک گرفت.

بخش از اقداماتی که در تعمیرات ساختمان به آن توجه می شود عبارت است از: تعمیر کردن دیوار هایی که دچار آسیب دیدگی شده اند، تعمیرات درب و پنجره های آسیب دیده، تعمیرات قفل ها و لولا هایی که دچار آسیب دیده گی شده اند، عوض کردن و یا تعمیر کردن کفپوش های ساختمان، ترمیم سیستم لوله کشی و ترمیم و یا تعویض سیستم روشنایی ساختمان مهم ترین اقدامات در تعمیرات ساختمان می باشد.

هزینه های مربوط به بازسازی کردن

افرادی که برای اولین بار می خواهند اقدام به بازسازی ساختمان خود کنند برآورد هزینه ها برایشان کاره سختی خواهد بود. برای برآورد هزینه ها افراد می بایست ابتدا نیاز های خود را مشخص کنند. پس از این کار می بایست اقدام به مشخص کردن مسیر رسیدن به اهداف خود نمایید.

بازسازی ساختمان معمولا به صورت سه حالت کم هزینه، متوسط و هزینه های بالا انجام می شود. پروژه های کم هزینه معمولا برای بهینه سازی نمای ظاهری ساختمان انجام می گردد. پروژه هایی که قصد صرف هزینه های متوسط را دارند معمولا علاوه بر بهینه سازی ظاهری ساختمان، عملکرد و ساختار ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

پروژه هایی که هزینه های زیادی را برای آن صرف کرده اند معمولا نتایج بسیار جذاب تری در پی دارند. در این پروژه ها علاوه بر احیای زیبایی ساختمان و بازسازی بسیار عالی ساختار آن شاهد افزایش و کاهش دیوار ها، استفاده از کاغذ دیواری، تغییر در حمام و دستشویی، احیای فضای آشپزخانه و تغییر در سقف ساختمان خواهیم بود.

موارد ایمنی که افراد می بایست در بازسازی ساختمان به آن ها اهمیت ویژه ای دهند

در صورتی که افراد با یک پیمانکار برای بازسازی ساختمان خود همکاری کنند شخص پیمانکار باید مسائل ایمنی را رعایت کنند. تمامی موارد مربوط به ایمنی از جمله مسئولیت تجهیزات و کارکرد استاندارد آن بر عهده ی شخص پیمانکار خواهد بود.

احیا کردن ساختمان

عدم برخورداری از دانش مربوط به مسائل ایمنی ممکن است خسارات جانی و مالی بسیار زیادی به بار بیاورد. افراد می بایست با رعایت مسائل ایمنی در جهت بازسازی ساختمان با روش های به روز و نوین اقدامات لازم را انجام دهند. به هیچ عنوان برای بازسازی کردن ساختمان خود از روش های غیر استاندارد استفاده نکنید. این روش های غیر استاندارد ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای شما به بار بیاورد.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی از بازسازی ساختمان باید گفت که انجام این کار نیاز به دانش و تجربه ی تخصصی دارد. افراد با برنامه ریزی و همکاری با یک مجموعه ی متخصص می تواند به اهداف خود دست یابند. رعایت مسائل مربوط به ایمنی و همچنین در نظر گرفتن بودجه ی کافی جزو الزامات انجام این کار است.

پکیج ایران رادیاتور سری ECO مدل FF PL

معرفی پکیج بوتان و ویژگی های آن

معرفی پکیج بوتان:

پکیج بوتان مانند پکیج ایران رادیاتور، از خوش نام ترین برند های تولید کننده انواع سیستم های گرمایشی در ایران می باشند. بیش از 20 سال است که شرکت بوتان به تولید انواع سیستم های گرمایشی در سراسر ایران پرداخته است. کیفیت محصولات این شرکت ایرانی به قدری بالا است که افراد، سال های زیادی به این برند اعتماد کرده و آن را انتخاب می کنند.

پکیج های بوتان برخلاف آبگرمکن های خانگی مزایای بسیاری دارند. برای مثال این پکیج ها محدودیت های آبگرمکن ها و موتور خانه ها را ندارند و همچنین کار کردن با آنها آسان تر است. مهم ترین عملکرد پکیج های بوتان، تامین آب گرم مصارف خانگی در تمام فصول سال و همچنین تامین سیستم گرمایش خانه ها در فصل های سرد سال می باشد.

در هنگام تهیه و خرید این پکیج باید به نکات و ویژگی هایی که انواع پکیج ها دارند؛ دقت نمایید. توجه به این نکات باعث می شود تا بهترین نوع پکیج را به همراه خدمات آن تهیه کنید.

پکیج بوتان یک سیستم گرمایشی محبوب در ایران است.

 

پکیج ایران رادیاتور سری ECO مدل FF PL

مهم ترین مزایا و ویژگی های پکیج :

کمی قبل دانستیم که پکیج بوتان یکی از با کیفیت ترین نوع پکیج در ایران می باشد. این برند پکیج با کیفیت ایرانی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با انتخاب آن مدت های طولانی از تهیه پکیج بی نیاز خواهید بود.

  • کم سر و صدا بودن: مهم ترین ویژگی که نظر شما را در نگاه اول جلب می کند، کم صدا بودن این پکیج ها می باشد. در زمان کار کردن پکیج های بوتان میزان حداقل صدا توسط این دستگاه ها تولید می شود.
  • اشغال فضای کمتر: در مقایسه با سایر انواع پکیج ها و سیستم های گرمایشی، پکیج های بوتان کمترین فضا را اشغال می کنند. این پکیج ها به گونه ای طراحی شده اند که کمترین میزان از فضای محیط را به خود اختصاص می دهند و ظاهر زیبایی دارند.
  • دارای سیستم عیب یابی: پکیج های بوتان به گونه ای طراحی شده اند که در صورت بروز هر گونه مشکل، به شما هشدار داده می شود و می توانید مشکلات را شناسایی و برطرف کنید.
  • تنوع بالا: پکیج بوتان دارای تنوع بسیار بالایی می باشد. این برند از پکیج انواع مختلفی از سیستم های گرمایشی را تولید کرده است. به گونه ای که می توانید هر پکیجی را با هر ظرفیتی برای محیط مورد نظر خود تهیه کنید.
  • دارای قیمت مناسب: قیمت پکیج دیواری بوتان بسیار مناسب است. از آنجایی که این برند ایرانی و تولید داخل است؛ برای محصولات آن نیز قیمت های منصفانه ای در نظر گرفته شده است. کیفیت پکیج های بوتان کاملا مشابه نمونه های خارجی است، در صورتی که قیمت پکیج دیواری ایرانی نصف قیمت های مدل خارجی است. یعنی شما می توانید یک پکیج با کیفیت ایرانی را با قیمت بسیار مناسب تهیه و خریداری کنید.
  • دارای ویژگی های امنیتی: پکیج های بوتان سنسور های حساس به خطر دارند. برای مثال با بالا رفتن درجه حرارت آب و رسیدن به سطح خطرناک؛ سنسور پکیج روشن شده و از احتراق جلوگیری می شود.
  • نصب و کارکرد آسان: پس از خرید پکیج های بوتان می توانید از نصاب شرکت بوتان برای نصب آن کمک بگیرید, علاوه بر آن از خدمات گارانتی و پس از فروش بهره مند خواهید شد. همچنین پس از نصب دستگاه به راحتی می توانید با آن کار کنید. پکیج های بوتان کارکرد پیچیده ای ندارند و استفاده از آنها بسیار آسان است.
  • دارای خدمات پس از فروش: این شرکت تولید کننده پکیج های ایرانی برای محصولات و کالا های خود خدمات پس از فروش مانند سرویس، عیب یابی، تعمیر؛ تعویض قطعات و … را در نظر گرفته است. شرکت بوتان تقریبا در هر جای ایران شعبه دارد و شما می توانید از نزدیکترین شعبه محل زندگی خود تعمیر کارانی را برای بازدید پکیج خود درخواست کنید.

پکیج بوتان دارای خدمات پس از فروش و گارانتی محصول می باشد.

تنظیمات متفاوت پکیج بوتان:

هنگامی که پکیج بوتان را تهیه می کنید؛ می توانید تنظیمات آن را بر روی 3 وضعیت قرار دهید. این وضعیت ها می تواند بر اساس نیاز و خواسته شما تغییر کرده و تنظیم شوند. این وضعیت ها شامل 3 وضعیت زمستانی، تابستانی و وضعیت قطع موقت می باشد.

  • وضعیت تابستانی: در فصل تابستان شما تنها به سیستم آب گرم نیاز خواهید داشت و می توانید دستگاه خود را بر روی این وضعیت قرار دهید.
  • وضعیت زمستانی: در این فصل از سال شما به سیستم گرمایشی نیاز خواهید داشت. پکیج  در این فصل علاوه بر تامین آب گرم، گرمایش خانه شما را تامین خواهد کرد. (( نکته: بهتر است برای این گونه مصارف ها از پکیج های بوتان دو مبدله استفاده کنید. پکیج های دو مبدله کار گرمایش خانه و گرمایش آب را به طور همزمان بهتر انجام می دهند و طول عمر پکیج بیشتر خواهد بود.))
  • وضعیت قطعی موقت دستگاه: در این وضعیت دستگاه به طور موقت توسط شما خاموش می شود و در این بازه زمانی از دستگاه استفاده ای نمی شود و دستگاه عملکردی ندارد. البته در این زمان سیستم احتراق، ضد یخ و ضد گریپاژ پکیج  فعال خواهد بود.

نکات ایمنی برای پکیج بوتان:

پس از آن که پکیج های گرمایشی بوتان را تهیه کردید؛ بهتر است با نکات ایمنی که جان شما و سلامت دستگاه را تضمین می کند، آشنا باشید. دانستن این نکات به افزایش طول عمر پکیج نیز کمک خواهد کرد.

  • در زمان استفاده و کار کردن با دستگاه، مراقب باشید که دستانتان مرطوب و خیس نباشد.
  • سعی کنید مواد اشتعال زا را دور از پکیج قرار دهید تا احتراق اتفاق نیفتد.
  • بهتر است به توصیه خود شرکت بوتان، پکیج را هر چند وقت یکبار بررسی و تمیز کنید. در زمان تمیز کردن حتما دستگاه را به طور کامل از برق بکشید.
  • در زمان استفاده از پکیج از محافظ برق استفاده کنید.
  • اگر قرار است به مدت طولانی از دستگاه استفاده نکنید بهتر است آن را از برق بکشید تا از طول عمر پکیج کاسته نشود.
  • میزان فشار آب پکیج را بر روی حالت استاندارد قرار دهید. معمولا این فشار بین 1 تا 2 می باشد. هر چند وقت یکبار این فشار را بررسی کنید.
  • برای پکیج های خود از دودکش های استاندارد استفاده کنید.

توجه به نکات ایمنی پکیج بوتان اهمیت بالایی دارد.

قیمت هود مورب SA418 استیل البرز

نحوه خرید بهترین هود اجاق گاز

هود

هود اجاق گاز یک سرمایه گذاری بلندمدت برای آشپزخانه شماست، بنابراین بهتر است هودی را انتخاب کنید که نه تنها کار خود را به خوبی انجام دهد، بلکه ظاهر خوبی نیز داشته باشد.

برخی از هودهای اجاق گاز می توانند سر و صدای زیادی ایجاد کنند و در عین حال بی اثر باشند. بهترین ها به سرعت و بی صدا عمل می کنند، رطوبت و بو را از بین می برند و مانع از نشستن چربی روی سطوح آشپزخانه شما می شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های کلیدی که هنگام خرید هود اجاق گاز جدید باید به آنها توجه کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

اگر می‌خواهید بهترین هود اجاق گاز را متناسب با بودجه خود پیدا کنید، مستقیماً به سراغ مجموعه ما بروید بهترین هود اجاق گاز در حال حاضر موجود است.

قیمت هود مورب SA418 استیل البرز

کدام نوع هود برای آشپزخانه من بهتر است؟

برای شروع، باید تصمیم بگیرید که چه نوع هود اجاق گازی را می خواهید. این بیشتر با توجه به اندازه اجاق گاز، محل قرارگیری آن، سبکی که به دنبال آن هستید و بودجه شما تعیین می شود.

هود اجاق گاز توکار

هودهای داخلی (که گاهی به آن هود اجاق گاز یکپارچه می گویند) در داخل کابینت دیواری آشپزخانه قرار می گیرند.

  • اگر فضای کمی دارید و نمی خواهید ویژگی هود اجاق گاز خود را ایجاد کنید، انتخاب خوبی است.
  • مناسب برای اجاق‌ها و اجاق‌ها با عرض استاندارد یا باریک.
  • تمایل به سمت کوچک، معمولاً 52-60 سانتی متر عرض دارد.

هودهای سایبان

هودهای سایبان همسطح با قسمت زیرین واحدهای دیوار آشپزخانه قرار می گیرند.

  • اگر فضای محدودی دارید، یک هود سایبان را در نظر بگیرید.
  • برخی از هودهای سایبان دارای بخش تلسکوپی قابل افزایش هستند تا سطح بیشتری را برای استخراج فراهم کنند. ممکن است این هودها را به عنوان هودهای تلسکوپی به جای هودهای سایبانی در وب سایت های خرده فروشی مشاهده کنید.

هود اجاق گاز

اگر اجاق گاز شما پشت به دیوار است، ممکن است یک هود به سبک دودکشی بخواهید – به خصوص برای اجاق های بزرگتر یا اجاق هایی که در جایی قرار دارند که کمدهای دیواری در جای خود قرار ندارند.

  • اینها شامل یک سایبان به علاوه یک دودکش هستند.
  • هودهای دودکشی از جنس استنلس استیل، شیشه یا ترکیبی از این دو هستند.
  • اندازه بزرگ آنها می تواند آنها را به یک ویژگی شیک در آشپزخانه شما تبدیل کند.
  • شما باید یکی از آنها را با سایبان تهیه کنید که در تمام عرض اجاق گاز شما پخش شود – بنابراین چه چهار حلقه روی اجاق گاز خود داشته باشید یا یک اجاق گاز پهن با هشت شعله، مطمئن شوید که اندازه مناسبی را انتخاب کرده اید.

استخراج کننده رو به پایین

اگر آشپزخانه شما ظاهری مینیمالیستی دارد، ممکن است یک دستگاه استخراج رو به پایین وسوسه انگیز باشد.

  • استخراج‌کننده‌های روبه‌روی یک نوع جدید و نسبتاً گران قیمت از هود اجاق‌پز هستند که در صورت عدم استفاده در زیر میز کار، پشت اجاق گاز پنهان می‌شوند.
  • با فشار دادن یک دکمه، آنها بالا می روند تا رطوبت، بو و چربی حاصل از آشپزی شما را بمکند.

هود اجاق گاز جزیره

هودهای جزیره ای – که به آن هودهای مستقل نیز می گویند – بزرگ هستند و می توانند بسیار گران باشند، بنابراین اگر در حال طراحی آشپزخانه جدیدی هستید و تصمیم می گیرید اجاق گاز و اجاق گاز خود را کجا قرار دهید، این را در نظر بگیرید.

  • اینها می توانند ظاهری چشمگیر به یک آشپزخانه بزرگ ببخشند.
  • هودهای جزیره ای مستقیماً به سقف متصل می شوند، بنابراین برای قرار دادن آن به فضای زیادی نیاز خواهید داشت.

هود ویزور

این نوع اصلی هود اجاق گاز است و گاهی از این مدل ها به عنوان هود معمولی یاد می شود.

  • آنها در یک زاویه مناسب با دیوار، معمولا در قسمت زیرین یک واحد دیوار آشپزخانه قرار می گیرند.
  • هودهای گیره نسبتا ارزان هستند و مانند هودهای اجاق گاز یکپارچه یا توکار، برای آشپزخانه هایی با فضای محدود مناسب هستند.

را ببینید هودهای گیره ما آزمایش های سختی را پشت سر گذاشته ایم.

برای تهیه یک هود خوب چقدر باید هزینه کنم؟

ارزان‌ترین نوع آن معمولاً هودهایی به سبک گیره، ساخته شده (یکپارچه) یا هودهای سایبانی هستند که برای قرار گرفتن روی یک اجاق گاز یا اجاق گاز چهار حلقه طراحی شده‌اند.

بسیاری از این هودها با قیمت کمتر  در دسترس هستند، اما برخی از آنها بسیار بهتر از سایرین هستند، و برخی از هودها با این قیمت به اندازه کافی قدرتمند نیستند که بتوانند کار مناسبی برای استخراج بخار انجام دهند.

اگر به دنبال یک هود به اندازه کافی بزرگ هستید که در بالای اجاق گاز با عرض 110 سانتی متر قرار گیرد، تعداد زیادی هود به سبک دودکشی برای انتخاب پیدا خواهید کرد.

ویژگی هایی که باید در هودهای اجاق گاز در این بازه قیمت جستجو کنید عبارتند از سه تنظیم برق، افزایش قدرت اضافی و گزینه تنظیم خاموش شدن خودکار هود پس از مدت کوتاهی.

اگر اجاق گاز شما در یک جزیره است، یا می خواهید ظاهری مینیمال داشته باشید.

با استفاده از مستقل و عمیق ما، بهترین مدل را برای بودجه خود بیابید بررسی هود اجاق گاز.

بهترین هود اجاق گاز: ویژگی هایی که باید به دنبال آنها باشید

هودهای اجاق گاز چندان پیچیده نیستند، اما چند ویژگی کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

  • کنترل ها – برای کنترل آسان، یک هود با کنترل در جلو به جای داخل یا قسمت زیرین انتخاب کنید.
  • تنظیمات برق – به طور کلی اکثر هودهای اجاق گاز دارای سه سرعت هستند. اگر به طور منظم غذاهای با بوی تند مانند ماهی سرخ می کنید، ممکن است بخواهید هودی را با گزینه انفجار کوتاه و پرقدرت انتخاب کنید – اینها به سرعت آشپزخانه را از بو و بخار پاک می کنند.
  • چراغ ها – چراغ های هود اجاق گاز به شما کمک می کند هنگام آشپزی بهتر ببینید. اکثر هودهای اجاق گاز دارای دو یا چند چراغ برای روشنایی آشپزی شما هستند. این روزها اکثراً LED هستند و باید برای مدت طولانی دوام بیاورند. اگر نیاز به تغییر نور دارید، ممکن است مشکل باشد. بهترین هودها دارای محفظه های سبک با باز شدن سریع هستند که برای انجام آسان این کار ایده آل هستند. هودهای با امتیاز پایین دارای لبه های فلزی غیر دوستانه هستند که باز کردن آنها ممکن است دشوار باشد.

استخراج یا گردش مجدد؟

می توانید هود اجاق گاز خود را طوری تنظیم کنید که هوا را از طریق یک مجرا به دریچه ای در دیوار خود خارج کند یا از آن در حالت گردش مجدد استفاده کنید. اینجا جایی است که هوا از فیلترهای کربنی عبور می کند و سپس به آشپزخانه شما بازگردانده می شود. ما همه هودهای اجاق گاز را در حالت استخراج آزمایش می کنیم، زیرا این روش موثرتری برای از بین بردن بخار و بو است.

فیلتر هود اجاق گاز

همه هودهای اجاق گاز دارای فیلترهای چربی هستند – این فیلترها هنگام بالا آمدن چربی از روی اجاق گاز شما را جذب می کنند و از نشستن آن بر روی سطوح آشپزخانه و باقی ماندن بقایایی که به سختی جدا نمی شوند جلوگیری می کند.

این روزها، فیلترهای چربی معمولاً از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند، اگرچه هنوز هم برخی از آنها از مواد پشمی یا کاغذ ساخته شده‌اند. برای تمیز نگه داشتن فیلترهای چربی، باید مرتباً آنها را بشویید یا تعویض کنید.

فیلترهای فلزی قابل شستشو هستند – به راحتی جدا می شوند، زیرا در قسمت زیرین هود بسته می شوند. آنها معمولا برای ماشین ظرفشویی مناسب هستند.

فیلترهای فلیس یا کاغذی بسته به میزان سرخ کردن، هر چند ماه یکبار نیاز به تعویض دارند. برخی از هودها دارای نشانگر اشباع دستی هستند که به شما امکان می دهد بدانید چه زمانی فیلتر باید تعویض یا شسته شود.

از بین بردن فیلتر پشمی چرب می تواند یک کار نامرتب باشد، بنابراین اگر دوست ندارید دستانتان کثیف شوند، یک هود با فیلترهای چربی فلزی انتخاب کنید. شما می توانید فیلترهای جایگزین را از سازنده هود خود دریافت کنید – مطمئن شوید که اندازه و نوع مورد نیاز خود را مشخص کرده اید.

چگونه یک هود اجاق گاز بی صدا پیدا کنیم

بهترین هودهای اجاق گازی که ما آزمایش کرده‌ایم، سر و صداتر از صدای زمزمه یخچال نیستند. بدترین صدا می تواند چهار برابر بلندتر باشد.

اگر دوست دارید در حین آشپزی چت کنید یا به رادیو گوش دهید، یا اگر اغلب در آشپزخانه‌ای با فضای باز غذا می‌خورید، توصیه می‌کنیم هودی انتخاب کنید که در تست‌های نویز ما چهار ستاره یا بیشتر کسب کند.

سنگ فرش

نحوه چیدن سنگفرش

سنگ فرش

قرار دادن سنگ فرش برای ایجاد یک پاسیو، مسیر یا به سادگی یک منطقه سنگ فرش شده برای باغ شما می تواند واقعاً عملی و تعمیر و نگهداری بسیار کم باشد.

موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از شروع کار در منطقه سنگ فرش جدید خود برنامه ریزی و در نظر بگیرید.

از جمله ابزار و برخی مواد برای استفاده به عنوان پایه سنگ فرش. با هر پروژه ای، اگر در مورد هر بخشی از کار مطمئن نیستید، می تواند ایده خوبی باشد که به دنبال مشاوره باشید.

کار کردن با نحوه چیدمان سنگ فرش و ساخت یک پایه فرعی نسبتاً ساده است.

اما ممکن است به کمک نیاز داشته باشید، اگرچه بیشتر سنگ فرش ها و مصالح پایه سنگین هستند.

به خصوص اگر قرار است از سنگ فرش های بزرگ استفاده کنید، بنابراین از کسی بخواهید که کمکت کنم.

ساده ترین مکان برای ساختن یک منطقه سنگفرش شده، روی یک قطعه زمین صاف و هموار است. اگر قصد دارید سنگ فرش را در نزدیکی ساختمان بسازید، باید بررسی کنید که مسیر ضد رطوبت را پوشش نمی دهید.

 

مواد و تجهیزات

 

 

 

دایره ماسه سنگ هندی مارشال

 

مواد و تجهیزات مورد نیاز شما عبارتند از:

  1. انتخاب شما از تخته سنگ فرش، هاردکور یا مشابه برای پایه
  2. ماسه یا سیمان برای پر کردن درزهای بین دال ها
  3. یک تکه چوب برش خورده برای استفاده در هنگام چیدن صفحات برای محافظت از آنها

ابزارهایی که ممکن است نیاز داشته باشید عبارتند از:

  • متر / خط کش
  • میدان سازنده
  • خط سازنده برای مشخص کردن منطقه سنگ فرش
  • گیره های چوبی برای علامت گذاری شکل به سنگ فرش
  • چکش پنجه ای
  • سطح روح
  • ابزار لبه زنی چمن
  • بیل
  • شن کش
  • چرخ دستی
  • پتک لاستیکی
  • سطل
  • جارو
  • ماله
  • خاک انداز و برس

همچنین داشتن تجهیزات ایمنی نیز ایده خوبی خواهد بود، چیزهایی مانند دستکش قوی، ماسک گرد و غبار، عینک ایمنی و چکمه های کار قوی همگی ایده های معقولی برای ایمن تر کردن کار هستند.

 

 

از کجا شروع کنیم

 

 

سنگ فرش باغ

 

اولین کار این است که برنامه ریزی کنید که منطقه سنگ فرش جدید شما کجا می رود. می توانید این منطقه را با خط سازنده و میخ ها مشخص کنید. هنگامی که منطقه را کار کردید، باید کابل یا لوله هایی که ممکن است زیر زمین باشد بررسی شود.

ابزاری برای تست کابل ها و لوله ها وجود دارد که می توانید آن را استخدام کنید، امیدوارم هر کابل یا لوله کشی به خوبی دفن شود و مشکلی ایجاد نکند.

همچنین باید در یک طرف سنگ فرش خود شیب ملایمی داشته باشید، به خصوص در مورد پاسیو، در غیر این صورت ممکن است با آب ایستاده و گودال‌ها مواجه شوید. با ایجاد شیب جزئی، این آب باران به طور طبیعی خارج می شود.

به طور معمول این شیب باید 12 تا 16 میلی متر در هر متر سنگ فرش باشد بنابراین بسیار ناچیز است. این شیب باید به دور از هر ساختمانی باشد تا آب باران به راحتی خارج شود و در داخل خانه نباشد.

هنگامی که شروع به آماده شدن برای حفر زمین برای منطقه سنگ فرش خود می کنید، ایده خوبی است .

که سنگ فرش خود را بچینید تا بررسی کنید که همه اندازه گیری ها درست هستند و این به شما فرصتی می دهد تا بسته های سنگ فرش را به گونه ای مخلوط کنید که انجام دهید.

با استفاده از یک بسته در یک زمان، نوار رنگی دریافت نکنید. ایده خوبی است که مقدار کمی به اندازه‌ها مثلاً 5 تا 10 سانتی‌متر به اندازه پایه اضافه کنید، این به شما یک پایه محکم خوب برای سنگ فرش می‌دهد.

برای گذاشتن یک زیرپایه خوب باید خاک کافی را حفر کنید، به عنوان مثال، به اندازه کافی برای گذاشتن 100 میلی متر از مواد پایه و به دنبال آن یک لایه نازک از ماسه یا مواد بالاست. سپس از یک لایه ملات 50 میلی متری و به دنبال آن دال که 65 میلی متر است استفاده می کنید.

 

استفاده از گیره های چوبی

 

می توانید از گیره های چوبی برای بررسی و علامت گذاری سطح صحیح پایه گودال و هر شیبی استفاده کنید تا امکان خروج آب باران فراهم شود. سپس از یک تکه چوب بلند و یک تراز استفاده کنید تا بررسی کنید که همه آنها در سطح هستند.

سپس می توانید پایه هاردکور خود را اضافه کنید، این امکان وجود دارد که ماشینی را استخدام کنید تا به راحتی آن را برای شما فشرده کند.

به اضافه کردن مواد پایه بیشتر ادامه دهید تا زمانی که به اندازه کافی فشرده شده و به بالای میخ های نشانگر خود برسید.

لایه بعدی از شن و ماسه تیز است که به عنوان یک پوشش اتصال دهنده عمل می کند. در این مرحله می توانید میخ ها و خطوط گوشه را بردارید، میخ های دیگر می توانند در محل باقی بمانند و روی آنها پوشانده شوند.

 

سنگ فرش بلوک نفوذپذیر 

تخمگذار تخته سنگ فرش

اکنون می توانید شروع به چیدن صفحات سنگفرش خود کنید، آنها را در یک لایه ملات قرار خواهید داد.

ملات “خاموش” می شود، یعنی در حدود دو ساعت سفت می شود، بنابراین فقط مقدار کمی را مخلوط کنید که می توانید در این مدت استفاده کنید. می توانید ملات را با دست یا با همزن سیمان برای پروژه های بزرگتر مخلوط کنید.

پس از یک گوشه شروع کنید، به اندازه کافی ملات برای اولین دال بچینید – می توانید پشت دال را با آب مرطوب کنید زیرا به شما کمک می کند تا دال را به راحتی قرار دهید و به خوبی گیر می کند. با استفاده از تکه چوب یدکی و چکش لاستیکی، دال خود را در موقعیت خود بکوبید.

شما باید نسبتاً ملایم باشید تا دال را نشکنید و هنگام استفاده از ماله برای صاف کردن لبه‌ها، شکاف‌های زیر لبه‌ها را پر کنید. پس از این، می توانید ادامه دهید و بقیه اسلب های خود را دقیقاً به همین ترتیب بچینید.

می توانید از گیره های چوبی استفاده کنید تا شکاف های بین هر دال یکسان باشد.

به استفاده از تراز روح ادامه دهید تا مطمئن شوید که اسلب های شما در حین کار خوب و تراز هستند. اگر نیاز به برش اسلب دارید، بهتر است از یک آسیاب زاویه ای استفاده کنید تا این کار آسان تر شود.

هنگامی که همه تخته های شما ریخته شد، ملات حدود 48 ساعت زمان نیاز دارد تا خشک شود، اگر به نظر می رسد ممکن است باران ببارد، باید محل را با برزنت بپوشانید تا خشک بماند.

در حال اتمام

هنگامی که همه چیز خشک شد، می توانید با انجام اتصالات بین اسلب ها کار را تمام کنید.

اگر شکاف های کوچکی را در بین دال ها انتخاب کرده اید، می توانید به سادگی ماسه های خشک شده در کوره را داخل شکاف ها بمالید و سپس دال ها را جارو کنید تا ماسه های شل را از بین ببرید.

اگر شکاف شما بزرگتر است، می توانید از مخلوط ماسه و سیمان خشک یا مخلوط ملات مرطوب استفاده کنید.

با مخلوط خشک، به سادگی آن را با یک برس در شکاف ها بمالید و همانطور که رطوبت را جذب می کند، محکم می شود.

با ملات مرطوب، باید آن را با دقت بیشتری در شکاف ها کار کنید و پس از پر شدن شکاف ها آن را صاف کنید، مطمئن شوید که سیمان یدکی را در حین حرکت تمیز کنید.

مصالح ساختمانی

انواع مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت و ساز

 

مصالح کاربردی در ساختمان :

 

انواع مختلفی از مصالح ساختمانی مانند بتن، فولاد، چوب و بنایی مورد استفاده در ساختمان سازی وجود دارد. هر ماده دارای خواص مختلفی مانند وزن، استحکام، دوام و هزینه است که آن را برای انواع خاصی از کاربردها مناسب می کند. انتخاب مصالح برای ساخت و ساز بر اساس هزینه و اثربخشی برای مقاومت در برابر بارها و تنش های وارد بر سازه است.

 به عنوان یک مهندس سازه، با مشتریانم کار می کنم تا در مورد نوع مصالح استفاده شده در هر پروژه بسته به اندازه و کاربری ساختمان تصمیم بگیرم.

تولید مصالح ساختمانی یک صنعت به خوبی تثبیت شده و استاندارد شده است که قادر به تامین قابل اعتماد مصالح با کیفیت بالا برای سازه های ما است.

بخشی از مسئولیت های مهندس سازه، تهیه مشخصات پروژه شامل کلیه مصالح ساختمانی و استانداردهای قابل اجرا و تدارک برای رعایت آنها می باشد. این بخش مهمی از هر پروژه برای تعیین کیفیت و خواص مواد مورد استفاده است.

مصالح ساختمانی را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: مصالح ساختمانی طبیعی مانند سنگ و چوب و مصالح ساختمانی ساخت بشر مانند بتن و فولاد. هر دو دسته معمولاً قبل از استفاده در یک کاربرد ساختاری به سطح خاصی از آماده سازی یا درمان نیاز دارند.

در زیر لیستی از موادی است که بیشترین استفاده را در پروژه های مشاوره مهندسی داشته را نام میبریم.

 

بتن:

 

بتن یک ماده مرکب است که از اختلاط سیمان، سنگدانه هایی مانند ماسه و سنگ خرد شده و آب به دست می آید.

خواص بتن به نسبت های استفاده شده در طرح اختلاط بستگی دارد. بنابراین، ارائه خواص مواد و نتایج آزمایش برای هر تکه بتن، یک روش استاندارد برای تامین کنندگان بتن است.

بتن تازه را می توان در قالب ریخته شد تا هر شکل یا فرمی به خود بگیرد و زمان می برد تا به یک ماده سنگ مانند تبدیل شود.

حداکثر 7 روز طول می کشد تا بتن به اکثریت مقاومت خود برسد و برای جلوگیری از ترک خوردن یا کاهش ظرفیت نیاز به توجه ویژه ای برای عمل آوری دارد. بتن بسیار پرکاربرد است و برای کاربردهایی که نیاز به ترکیبی از استحکام و دوام دارند، به سراغ مصالحی می‌روم.

به عنوان مثال، بتن یک ماده عالی برای پایه های ساختمانی است که وزن سازه با زمین برخورد می کند. این امر مستلزم استحکام برای حمل بار و همچنین دوام برای مقاومت در برابر تماس با خاک اطراف است.

بتن زمانی که در معرض تنش های فشاری قرار می گیرد بسیار قوی است، اما شکننده است و مقاومت کششی محدودی دارد. در ترکیب با میلگردهای فولادی، بتن مسلح برای طیف وسیعی از سازه‌ها مانند ساختمان‌های بلند چند طبقه، پل‌ها، جاده‌ها، تونل‌ها و بسیاری کاربردهای دیگر قوی‌تر و مناسب‌تر است.

فولاد:

فولاد یکی از قوی ترین مصالح ساختمانی موجود با ظرفیت مقاومت عالی در هر دو حالت کشش و فشار است. به دلیل نسبت مقاومت به وزن بالا، برای چارچوب سازه ای ساختمان های بلند و تاسیسات صنعتی بزرگ ایده آل است.

فولاد سازه ای در اشکال استاندارد مانند نبشی، تیرهای I و کانال C موجود است. این اشکال را می توان به یکدیگر جوش داد یا با استفاده از پیچ و مهره های با استحکام بالا، سازه هایی ساخت که قادر به مقاومت در برابر نیروها و تغییر شکل های بزرگ هستند.

فولاد یک مصالح ساختمانی نسبتاً گران است، بنابراین این وظیفه مهندس سازه است که اندازه‌ها و اشکال اقتصادی را با توجه به بارهای واقعی روی ساختمان انتخاب کند تا از طراحی بیش از حد جلوگیری شود. به دلیل هزینه بالاتر فولاد، من اغلب از مشتریان خود سؤالاتی دریافت می کنم که آیا راهی برای کاهش وزن و اندازه برخی از اعضای فولادی در سازه وجود دارد یا خیر.

این را می توان در صورتی انجام داد که بتوان بارها را روی اعضا کاهش داد و/یا تکیه گاه های عمودی اضافی را وارد کرد. نصب فولاد نسبت به بتن زمان کمتری دارد و در هر نوع محیطی قابل نصب است.

 

چوب:

چوب هزاران سال است که به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و اگر به درستی نگهداری شود تا صدها سال دوام می آورد.

این یک منبع طبیعی به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه با وزن سبک و خواص بسیار قابل ماشینکاری است.

همچنین عایق خوبی در برابر سرما می کند که آن را به یک مصالح ساختمانی عالی برای خانه ها و ساختمان های مسکونی تبدیل می کند.

قطعات چوبی مورد استفاده در ساخت و ساز به صورت ماشینی تراشیده شده و با مشخصات ابعادی خاصی اره می شوند.

الوار ابعادی در بخش‌های بسیار در دسترس مانند 2×4، 2×6» و غیره عرضه می‌شود. این چوب معمولاً در ساخت دیوارها و کف استفاده می‌شود. باور کنید یا نه، یک 2 اینچ 4 اینچ در واقع 1 ½ اینچ عرض x 3 ½ اینچ ارتفاع دارد.

چوبی که در ابعاد بزرگتر تولید می شود به عنوان چوب یا تیر اطلاق می شود و معمولاً برای ساخت قاب سازه های بزرگ مانند پل ها و ساختمان های چند طبقه استفاده می شود.

چوب مهندسی شده نوع دیگری از چوب مورد استفاده در ساخت و ساز است که از اشکال مختلف چوب به هم چسبانده شده تا یک ماده کامپوزیت مناسب برای کاربردهای خاص ساختمانی را تشکیل دهد. نمونه هایی از چوب مهندسی شده، چوب لمینت شده (گلولام)، تخته سه لا و تخته فیبر است.

چوب به دلیل وزن سبکش مناسب ترین مصالح ساختمانی برای تحمل بارهای سنگین تر نیست و برای دهانه های طولانی ایده آل نیست.

چوب به ندرت برای شالوده ها و دیوارهای زیرزمین استفاده می شود، زیرا به دلیل تماس با خاک/رطوبت که می تواند نسبتاً گران باشد، باید تحت فشار قرار گیرد. در خانه های اسکلت چوبی، پایه ها و دیوارهای زیرزمین معمولاً با بتن مسلح ساخته می شوند.

سنگ تراشی:

 

ساختمان بنایی استفاده از واحدهای جداگانه برای ساخت سازه است که معمولاً از ملات برای اتصال واحدها به یکدیگر استفاده می شود.

متداول ترین ماده ای که من در طراحی سازه های بنایی استفاده می کنم بلوک بتنی است که در صورت نیاز با تقویت عمودی فولادی.

بنایی در مقاومت در برابر بار/تنش های فشاری قوی است که استفاده از آن را برای ساخت دیوارهای باربر ایده آل می کند.

از دیگر مصالح بنایی می توان به آجر، سنگ و بلوک شیشه ای اشاره کرد. سنگ تراشی یک ماده بسیار بادوام و مقاوم در برابر آتش است، اما می تواند به ملات و کیفیت کار حساس باشد.

استفاده از سنگ تراشی به عنوان دیوارهای باربر برای طراحی ساختمان های چند طبقه در دفتر من افزایش یافته است.

سیستم سازه ای معمولاً از کف های بتنی تشکیل شده است که بر روی ترکیبی از دیوارهای بنایی و بتن آرمه بسته به تعداد طبقات و میزان بار روی دیوارها تکیه می کنند.

دیوارهای بنایی با پنجره یا بازشو به تیرها یا لنگه های افقی نیاز دارند تا وزن دیوار در بالای دهانه را بپوشانند. بنایی به اندازه اسکلت های بتنی یا فولادی با بازشوهای بزرگ در دیوارها سازگار نیست، اما اگر اندازه قاب و بازشو معقول باشد و طول قطعات دیوار خیلی کوتاه نباشد، می تواند یک انتخاب اقتصادی باشد.

 

دیوار های باربر:

دیوارهای بنایی باربر را می توان برای ساخت ساختمان های چند طبقه روی هم قرار داد. بار وارده بر دیوار بنایی طبقه اول، تجمع تمام وزن طبقات بالای آن است.

بنابراین دیوار طبقه پایین باید محکمتر از دیوارهای طبقه بالایی باشد. این را می توان با تقویت حفره های دیوارهای بنایی پایین با میله های فولادی و دوغاب بتنی به دست آورد.

میله های فولادی بیشتر فاصله نزدیکتر هسته های دوغاب شده برابر است با دیوارهای بنایی قوی تر. اگر دیوار بنایی باربر به دلیل بازشوهای مورد نیاز مانند راهروهای درایو پارکید تا انتهای فونداسیون امتداد نداشته باشد، تیرهای بزرگ انتقال بتنی یا فولادی برای حمایت از دیوار بالای دهانه مورد نیاز است.

چیزهای بیشتری در مورد مصالح ساختمانی وجود دارد که می توان آنها را پوشش داد، اما امیدواریم که این موضوع به شما درک خوبی از هر یک از مواد اصلی و کاربردهایی که برای هر یک از آنها مناسب هستند، می دهد.

اگر در مورد هر یک از این مواد سؤالی دارید، در قسمت نظرات زیر آن را مطرح کنید.

 

5 راه آسان برای پیدا کردن شیر آب مناسب برای آشپزخانه، حمام یا هر سینک

 

نحوه انتخاب شیرآب

 

چه در حال بازسازی خانه خود باشید و چه فقط نیاز به تعویض یک شیر آب قدیمی دارید، چند سوال وجود دارد که می توانید برای کمک به شناسایی مدل مناسب بپرسید.

ممکن است انتخاب یک شیرآب با ظاهر زیبا از کاتالوگ وسوسه انگیز باشد. اما، متأسفانه، ظاهر همه چیز در انتخاب شیرآب مناسب برای کل خانواده شما نیست. با پرسیدن پنج سوال ساده از خود، می توانید مطمئن شوید که شیر آبی را انتخاب می کنید که تمام نیازهای شما را برآورده می کند، به طوری که زمان زیادی طول می کشد تا دوباره نیاز به تعویض آن داشته باشید.

  1. چه کسی از شیر آب استفاده خواهد کرد؟
  2. شیر آب در کجا قرار خواهد گرفت؟
  3. چه نوع سینک دارید؟
  4. پایداری چقدر مهم است؟
  5. بودجه شما چقدر است؟

هنگام انتخاب یک شیر آب، مهم است که در نظر بگیرید که چه کسی از آن استفاده خواهد کرد.

هنگام انتخاب یک شیر آب، مهم است که در نظر بگیرید که چه کسی از آن استفاده خواهد کرد.

1. چه کسی از شیرآب استفاده خواهد کرد؟

با در نظر گرفتن نیازهای خانواده خود شروع کنید. آیا فرزندان کوچکی دارید یا پدربزرگ و مادربزرگ با شما زندگی می کنند؟ آیا کسی نیازهای خاصی دارد؟ اگر چنین است، ایمنی و قابلیت استفاده ممکن است اولویت های بالایی باشد. شکل و رنگ شیر آب می‌تواند کنترل آن را برای افرادی که بینایی کمتری دارند، دست‌های کوچک یا مهارت‌های حرکتی توسعه نیافته دارند، آسان‌تر کند.

به عنوان مثال، HANSAFIT دارای یک اهرم سیاه با چسبندگی آسان و یک دکمه سازگار با محیط زیست است که نه تنها جریان آب را برای افزایش پایداری محدود می کند، بلکه دمای آب را نیز برای جلوگیری از سوختن، یک نگرانی رایج برای خانواده ها، محدود می کند. در صورت نیاز به آب گرمتر یا جریان آب بیشتر، می توان با فشار دادن دکمه قفل را دور زد. خانواده محصولات HANSACARE که مخصوص افراد مسن طراحی شده است، دارای طراحی ارگونومیک و علائم گرم و سرد شفاف برای افراد با دید محدود است.

شیرآلات اتوماتیک یا بدون لمس گزینه خوبی هم برای کودکان و هم برای افراد مسن هستند زیرا می توانند از چسبیدن میکروب های باقی مانده در کنترل شیر آب به دست ها جلوگیری کنند. این باعث بهبود سلامت و بهداشت در خانه می شود و همه را کمی ایمن تر نگه می دارد.

 

 

هنگام انتخاب یک شیر آب برای آشپزخانه یا حمام، در نظر بگیرید که آیا به شیر ماشین ظرفشویی نیاز است یا خیر.

 

2. شیرآب در کجا قرار خواهد گرفت؟

 

اگر شیر آب در آشپزخانه باشد، ماشین ظرفشویی داشتن مهم است. اگر این کار را انجام دهید، به یک مدل با شیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید. همچنین در نظر داشته باشید که آیا نیاز به شستن قابلمه و تابه های بزرگ با دست دارید یا خیر. اگر چنین است، به یک دهانه بلندتر نیاز دارید.

شیرهای آشپزخانه ما را در اینجا کشف کنید.

اگر شیر برای حمام است، مجدداً در نظر بگیرید که آیا به شیر ماشین لباسشویی نیاز دارید یا خیر. اگر شیر آب برای اتاق خدمات یا رختشویی باشد، برای چه کارهایی از آن استفاده خواهید کرد؟ اگر ماشین آلات یا تجهیزات بزرگ را بشویید، به دهانه بلندتری نیاز خواهید داشت. اگر از اتاق برای تعویض یا حمام کردن کودک خود استفاده می کنید.

در هر سه مورد، مهم است که در بالا و پشت حوض چه مقدار فضا وجود دارد. آیا کابینت درست در بالا وجود دارد؟ دیوار چقدر نزدیک است؟ این متغیرها می توانند محدودیت هایی را برای ارتفاع یا نوع کنترل شیر آب که می توانید انتخاب کنید ایجاد کنند.

 

شیر دستشویی HANSADESIGNO همراه با سینک ظرفشویی با سوراخ نصب شیر یکپارچه.

شیر دستشویی  همراه با سینک ظرفشویی با سوراخ نصب شیر یکپارچه.

3. چه نوع سینک دارید؟

اگر شیر آب جدید شما بخشی از یک پروژه نوسازی است، ممکن است حوضچه را همراه با شیرآب انتخاب کنید. اگر در حال تعویض شیر آب خود هستید، نوع حوضچه ای که دارید باید راهنمای انتخاب شیر آب شما باشد. آیا سینک در بالای کانتر (یک ظرف ظرفشویی) قرار می گیرد یا یکپارچه است؟ آیا به دیوار چسبیده است؟ هر نوع سینکی که دارید، نکته کلیدی این است که نسبت شیر ​​آب به سینک را متعادل کنید.

 

سینک ظرفشویی با شیر آب بدنه بالاتر HANSADESIGNO Style 51692283

سینک ظرفشویی با شیر آب بدنه بالاتر 

 

اگر سینک ظرفشویی باشد، به یک شیر آب با بدنه بالاتر نیاز دارید. شیر دیواری نیز می تواند گزینه خوبی برای سینک ظرف باشد و شرایط نصب مناسب را در پشت دیوار فراهم کند. (برای اطمینان با یک نصاب بررسی کنید.) اگر سینک یکپارچه است، گزینه های بیشتری برای شما باز می شود زیرا بدنه های کوتاه تر نیز به همان خوبی کار می کنند.

 

 

 

سینک یکپارچه با شیر دستشویی کوچک HANSADESIGNO Style.

 

 

همچنین در نظر بگیرید که چه مقدار فاصله بین سوراخ شیر آب و دیوار وجود دارد. ممکن است لازم باشد یک شیر آب با زاویه چرخش محدود انتخاب کنید تا چیزی مانع از کنترل شیر شما نشود.

 

4. پایداری چقدر مهم است؟

 

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که 61 درصد از مصرف کنندگان اروپایی نگران وضعیت محیط زیست هستند. هر چه به سمت شمال جلوتر می روید، این نگرانی بیشتر به آگاهی صرفه جویی در مصرف آب تبدیل می شود. به طور متوسط ​​63٪ از مردم شمال اروپا خود را آگاه به محیط زیست می دانند که در ترجیح آنها برای لوازم بهداشتی منعکس می شود.

هر کسی می تواند با انتخاب شیر آب مناسب در مصرف آب صرفه جویی کند. شیرهای بدون لمس مصرف آب و انرژی را به شدت کاهش می دهند زیرا آب فقط در صورت نیاز کار می کند. در واقع، شیرهای SMART می توانند هدر رفت آب را تا 50 درصد کاهش دهند.

5. بودجه شما چقدر است؟

بسیاری از مردم بر این باورند که شیرهای SMART گرانتر از شیرهای دستی هستند، اما همیشه اینطور نیست، زیرا طیف وسیعی از شیرهای SMART با قیمت های مختلف در دسترس هستند. و اگر صرفه جویی در مصرف آب را جبران کنید، هزینه کاهش می یابد.

سعی کنید تعیین کنید که از نظر بودجه کجا هستید. آیا به دنبال چیزی کم‌هزینه، میان‌رده یا پریمیوم هستید؟ تعداد زیادی شیر آب عالی در هر دسته وجود دارد و این می تواند از همان ابتدا به جستجوی شما کمک کند.

 

قیمت میلگرد

در مورد قیمت میلگرد چه خبر است؟

قیمت میلگرد

احتمالاً قبلاً چیزی در مورد آن شنیده اید. قیمت مصالح ساختمانی از جمله میلگرد در چند وقت اخیر افزایش چشمگیری داشته است. قیمت میلگرد همیشه تا حدودی در نوسان است، اما اکنون با وضعیت نادری روبرو هستیم. قبلاً قیمت ها به این شدت و مکرر افزایش نیافته بود.

چراقیمت میلگرد افزایش یافته است؟

هیچ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. عوامل مختلفی باعث ایجاد آن می شوند. دلایل افزایش قیمت امروز عبارتند از:

  • افزایش ناگهانی نیاز به مواد که باعث کمبود در
  • افزایش قیمت مواد اولیه،
  • تولیدکنندگان با مشکلات ظرفیت که در نتیجه کمتر و/یا دیرتر تحویل می دهند،
  • تحولات چین و آمریکا و
  • مالیات و سهمیه واردات اروپایی

همه اینها به میزان کم یا زیاد مربوط به COVID-19 است. در هر صورت، این یک واقعیت است که از سه ماهه آخر سال 2020، قیمت فولاد و قیمت ضایعات (میلگرد عمدتاً از ضایعات آهن ساخته شده است) افزایش قابل توجهی داشته است.

چگونه می توانم از قیمت میلگرد مطلع باشم؟

در صفحه خدمات مشتریان ما، در بخش اطلاعات محصول، نموداری را خواهید دید که در آن ما پیشرفت های قیمت میلگرد در هر سه ماهه را پیگیری می کنیم. در نمودار، شاخص قیمت میلگردهای تقویت کننده درج شده است. این به شما یک ایده تقریبی می دهد. قیمت محصولات ما مانند قفس توری یا میلگرد نیز از این روند پیروی خواهد کرد.

 

 

شاخص قیمت میلگرد

پیامدهای افزایش قیمت میلگرد برای شما به عنوان مشتری چیست؟

ما روند نوسان قیمت ها را دنبال می کنیم. بنابراین، اگر تحقیقات اولیه ای را در وب سایت انجام داده باشید و در واقع یک هفته بعد سفارش دهید، ممکن است قیمت ها تغییر کرده باشند. و از آنجایی که تغییرات قیمت این روزها بسیار غیرقابل پیش‌بینی است، مظنه‌هایی که ارسال می‌کنیم در حال حاضر برای یک روز معتبر هستند. اگر کمی دیرتر به نقل قول پاسخ دهید، ما همچنان خوشحال خواهیم شد که تقویت کننده را به شما تحویل دهیم. با این حال، ممکن است قیمت تغییر کرده باشد. ما به قیمت هایی که در آن لحظه معتبر هستند نگاه می کنیم.

از پرسیدن سوالات خود دریغ نکنید!

ما به عنوان یک مشتری در پیام های خود به شما صریح هستیم. وقتی پیشنهادی ارائه می کنیم، مدت اعتبار آن را مشخص می کنیم. یک فاکتور به شما می گوید که در رابطه با افزایش قیمت چه چیزی را باید در نظر داشته باشید. با این حال، اگر هنوز در مورد افزایش قیمت، به طور کلی یا در مورد وضعیت خاص خود سوالی دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید. ما خوشحالیم که با شما فکر می کنیم!

مستقیما با ما تماس بگیرید09130913051-03132619080

سینک

فروش سینک ظرفشویی اصولی چگونه است؟

فروش سینک ظرفشویی اصولی چگونه است؟

 

فروش سینک ظرفشویی باید با اصول و قواعد خاصی انجام شود. زیرا سینک‌های ظرفشویی یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در هر منزلی بر عهده دارند و باید با توجه و دقت فراوانی انتخاب شوند.

سینک آشپزخانه اگر به درستی و با توجه به نکات لازم خریداری شود تاثیر مثبتی در روند زندگی شما خواهد گذاشت. بنابراین اگر چه سینک‌ها در نگاه اول شاید عنصر مهمی نباشند اما این واقعیت برای بسیاری از افراد متخصص و آگاه روشن است که سینک‌های ظرفشویی در زندگی روزمره ما نقش بسزایی دارند.

به همین دلیل باید در خرید سینک‌ها نکاتی را رعایت کنید. اکثر انسان‌های عادی که در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی سر رشته‌ای ندارند از اهمیت سینک‌ها آگاه نبوده و در بیش‌تر مواقع انتخاب نادرستی برای سینک منزل خود دارند.

در این موقعیت نقش فروشنده و مراکز فروش سینک پر رنگ‌تر شده و افراد با تکیه بر دانش و اطلاعات فروشنده آگاه می‌توانند انتخاب درستی داشته باشند.

 

فروش سینک در مراکز و فروشگاه‌های معتبر این امکان را برای همه افراد فراهم می‌کند که از خرید خود مطمئن باشند.

زیرا در این فروشگاه‌ها و مراکز اطلاعات مورد نیاز درباره نوع استفاده و غیره را از خریدار گرفته و سپس سینک مناسب را به آن‌ها معرفی می‌کنند.

البته نوع دکوراسیون و طراحی داخلی نیز در انتخاب سینک موثر است.

شما باید بر اساس این دو نکته سینک مناسب خود را انتخاب کنید. متاسفانه خرید غیر اصولی و نادرست سینک‌ها مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورد. به همین دلیل باید خریدی آگاهانه داشته باشید.

 

 

فروش سینک به صورت درست چگونه است؟

 

فروش سینک به صورت درست برای هر فرد و خانواده‌ای منحصر به فرد است. یعنی نمی‌توانیم تنها با ذکر چند نکته از فروختن سینک‌های آشپزخانه به صورت درست اطمینان حاصل کنیم.

هر فرد و خانواده‌ای قوانین زندگی خاص خود را دارد و بر اساس این قوانین زندگی خود را مدیریت می‌کند. بدون شک روند زندگی در خانواده‌های پر جمعیتی که مهمان زیادی دعوت می‌کنند با روند زندگی خانواده‌های کم جمعیت یکسان نیست.

با توجه به همین نکته پیش پا افتاده نوع استفاده از سینک در این دو خانواده با یکدیگر یکی نیست. در حقیقت توقعی که خانواده اول از سینک ظرفشویی خود دارند اصلا با توقع خانواده دوم قابل مقایسه نمی‌باشد. حتی اگر متراژ آشپزخانه شما بسیار زیاد است اما پر جمعیت نیستید و مهمان‌های زیادی ندارید تا جایی که نسبت و تناسب سینک با آشپزخانه رعایت شود می‌توانید

سینک‌های کوچک یا تک لگنه را انتخاب کنید. حتی بر عکس این موضوع نیز امکان‌پذیر است، یعنی اگر شما خانواده پر جمعیتی دارید ولی آشپزخانه کوچکی دارید می‌توانید سینک‌هایی که با وجودی که کوچک هستند، کارایی بالایی دارند.

در واقع سینک‌های کوچک کاربردی بیش‌تر برای شما مناسب هستند تا سینک بزرگی که کارایی چندانی ندارد.

شما با در نظر نکات و سنجیدن کارایی سینک و نیاز خود می‌توانید کالایی دقیقا مناسب با نوع استفاده خود خریداری کنید و با هر بار استفاده از سینک لذت ببرید.

سینک

فروش سینک فقط بر اساس سلیقه مشتری:

 

فروش سینک نباید فقط بر اساس سلیقه مشتری انجام شود. در واقع باید گفت که سلیقه مشتری در خرید سینک‌های ظرفشویی جز اولویت‌های فروختن سینک‌های آشپزخانه است. اما این نکته در عین حال که بسیار مهم است نباید پرداختن به دیگر اولویت را مختل کند.

سلیقه مشتری بدون شک جز مواردی است که یک فروشنده عالی به آن توجه می‌کند اما مهم‌ترین چیز کارایی سینک برای افراد است.

در بسیاری از موقعیت‌ها افرادی هستند که فقط با در نظر گرفتن سلیقه خود کالایی را خریداری می‌کنند و عمری را دردسرها و مشکلات همان کالا می‌گذارنند.

مطمئن باشید اگر سینک ظرفشویی خود را فقط با در نظر گرفتن زیبایی آن خرید کنید مشکلات و عواقبی را به دنبال خواهد داشت.

بهتر است زیبایی و کارایی سینک هر دو در نظر گرفته شود و سپس اقدام به خرید آن کنید. برخی از سینک‌ها با وجود زیبایی منحصر به فردی که دارند نحوه نگهداری و نصب دشواری داشته و برای شما دردسرساز می‌شوند.

با توجه به نکات گفته شده کالایی را خریداری کنید که اگر چه بر اساس سلیقه شما است اما نگهداری، نصب و استفاده از آن نیز دردسرهای خاصی ندارد.

فروش سینک به چه اطلاعاتی نیاز دارد؟

 

برای فروش سینک شما به اطلاعات خاصی نیاز دارید. این اطلاعات به دو دسته تقسیم می‌شوند.

اولین دسته مربوط به اطلاعات شما درباره‌ی طراحی داخلی و دومین دسته از اطلاعات مربوط به نیازها و خواسته مشتری است. شما به عنوان فروشنده‌ای عالی باید اطلاعات خاصی درباره طراحی داخلی و دکوراسیون داشته باشید.

در هنگام فروختن سینک‌های آشپزخانه هماهنگی آن‌ها با دیگر عناصر آشپزخانه مانند کابینت‌ها اهمیت زیادی دارد. اگر سبک سینک و آشپزخانه افراد با هم یکی نباشد بدون شک از زیبایی فضا می‌کاهد.

هم‌چنین فروش شما دیگر اصولی و درست نخواهد بود. به همین دلیل قبل هرگونه فروشی باید از سبک طراحی داخلی آشپزخانه افراد آگاهی کافی داشته باشید. مثلا نباید در آشپزخانه‌هایی که سبک مینیمالیسم دارند از سینک‌هایی با طراحی خاص استفاده کرد.

زیرا سبک مینیمال به طور کلی سادگی خطوط هندسی را دنبال می‌کند و از اشکال هندسی که خطوط ساده‌ای دارند مانند مربع یا مستطیل باید در آن استفاده کنید. در نقطه مقابل سبک مینیمالیسم سبک‌هایی مانند گوتیک و کلاسیک قرار دارند.

در دکوراسیون‌هایی که سبک گوتیک دارند کابینت‌ها طراحی ویژه و خاصی داشته و سینک نیز باید با همین سبک انتخاب شود. نکته مهم دیگر که در خریداری سینک‌ها تاثیرگذار است، انتخاب شیرآلات می‌باشد. شیرآلات نیز باید با سبک سینک شما هم‌خوانی داشته و با آن‌ها هماهنگ باشند.

 سینک

برای فروش سینک علاوه بر اطلاعاتی که گفته شد باید از جنس و کیفیت کالا نیز اطلاعات کافی داشته باشید. سینک‌ها امروزه با جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است مواد شیمیایی برخی از آن‌ها را خراب کنند.

به همین دلیل باید به مشتری قبل از فروش کالا اطلاعات کافی درباره نحوه نگهداری را توضیح دهید. سینک‌هایی که با جنس سنگ‌های مصنوعی تولید می‌شوند معمولا باید با دقت بیش‌تر نگهداری شوند. به همین دلیل شاید انتخاب سینک‌های استیل بهترین و راحت‌ترین کار باشد. در هر حالت اگر شما اطلاعات کافی درباره نحوه نگهداری سینک خود داشته باشید مشکل چندانی به وجود نمی‌آید. به طور کلی باید خرید کردن از شرکت‌ها و مراکز معتبر نتیجه بهتری را از هر جهت به دنبال خواهد داشت.

 

بتن

بتن چیست؟

عوامل تشکیل دهنده

بتن این ماده ی چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمان های هیدرولیکی و آب می‌باشد. حتی امروزه چنین تعریفی ازبتن شامل طیف وسیعی از محصولات می‌شود.

ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولان ها، سرباره کوره ‌ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی  پلیمر ، الیافو غیره تهیه شود. همچنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهای هیدرولیکی و متراکم کننده ‌های مختلف استفاده شود.

با توجه به گسترش و پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی های فراوان در قرن اخیر، شناخت  و خواص آن نیز توسعه قابل ملاحظه ای داشته است، به نحوی که امروزه شاهد کاربرد انواع مختلف با مصالح مختلف هستیم که هر یک خواص و کاربری مخصوص به خود را داراست.

در حال حاضر انواع مختلفی از سیمانها که شامل پوزولان ها، سولفورها، پلیمر ها، الیاف های مختلف و افزودنی های متفاوتی هستند، تولید می شوند.

 

 

انواع آن

همچنین می توان خاطر نشان کرد که تولید انواع بتن ها با استفاده از حرارت، بخار، اتوکلاو، تخلیه هوا، فشار هیدرولیکی ویبره و قالب انجام می گیرد. به طور کلی محصولی است که از اختلاط آب با سیمان آبی و سنگدانه های مختلف در اثر واکنش آب با سیمان در شرایط محیطی خاصی به حاصل می شود و دارای ویژگی های خاص است.

بتون اینک با گذشت بیش از 170 سال از پیدایش سیمان پرتلند به صورت کنونی توسط یک بنّای لیندزی، دستخوش تحولات و پیشرفت های شگرفی شده است.

در دسترس بودن مصالح آن، دوام نسبتا زیاد و نیاز به ساخت و سازهای فراوان سازه های بتنی چون ساختمان ها، سازه ها، سد ها، پل ها، تونل ها و راه ها، این ماده را بسیار پر مصرف نموده است.

عوامل شیمیایی و فیزیکی

 

اینک حدود سه تا چهار دهه است که کاربرد این ماده در شرایط خاص مورد استقبال کاربران آن قرار گرفته است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی مشخص شده است.

که صرف توجه به مقاومت به عنوان یک معیار برای طرح بتن خشک برای محیط های مختلف و کاربردهای مختلف نمی تواند جوابگوی مشکلاتی باشد که در دراز مدت در سازه های بتنی ایجاد می گردد.

چند سالی است که مساله دوام بتن در محیط های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

مشاهده خرابی هایی با عوامل فیزیکی و شیمیایی در بتن ها در اکثر نقاط جهان و با شدتی بیشتر در کشور های در حال توسعه، افکار و اذهان را به سمت طرح بتن هایی با ویژگی خاص و با دوام لازم سوق داده است.

در این راستا در پاره ای از کشورها دستورالعمل ها و استانداردهایی نیز برای طرح بتن با عملکرد بالا تهیه شده و طراحان و مجریان در بعضی از این کشورهای پیشرفته ملزم به رعایت این دستورالعمل ها گشته اند.

 

 

 

 مواد تشکیل دهنده بتن

مواد بتن از سنگدانه‌ ها در بتن تقریبا سه چهارم حجم آن را تشکیل می‌دهند و ملات سیمان و آب یک چهارم تشکیل می دهد.

  1. سیمان (Cement )

ملات سیمان از مواد تشکیل دهنده بتن است.

  1. آب (Water)

کیفیت آب در بتن از آن جهت حائز اهمیت است که ناخالصی ‌های موجود در آن ممکن است در گیرش سیمان اثر گذاشته و اختلالاتی به وجود آورند. همچنین آب نامناسب ممکن است روی مقاومت بتن اثر نامطلوب گذاشته و سبب بروز لکه‌ هایی در سطح بتن و حتی زنگ زدن آرماتور بشود.

در اکثر اختلاط‌ ها آب مناسب برای بتن آبی است که برای نوشیدن مناسب باشد. مواد جامد چنین آبی به ندرت بیش از 2000 قسمت در میلیون ppm خواهد بود به طور معمول کمتر از 1000 ppm می‌ باشد. این مقدار به ازای نسبت آب به سیمان 0٫5 معادل 0٫05 وزن سیمان می ‌باشد.

معیار قابل آشامیدن بودن آب برای اختلاط مطلق نیست و ممکن است یک آب اشامیدنی به جهت داشتن درصد بالایی از یون های سدیم و پتاسیم که خطر واکنش قلیایی دانه‌ های سنگی را به همراه دارد، برای بتن سازی مناسب نباشد.

به عنوان یک قاعده کلی هر آبی که ph درجه اسیدیته آن بین 6 الی 8 بوده و طعم شوری نداشته باشد می ‌تواند برای آن مصرف شود. رنگ تیره و بو لزوما وجود مواد مضر در آب را به اثبات نمی ‌رساند.

  1. مقدار آب مصرفی در سیمان

مقدار آب مصرفی در داخل بتن بسیار با اهمیت است. به منظور تکمیل فرایند واکنش سیمان با آب مقدار مشخصی آب مورد نیاز است.

در صورتی که این مقدار کمتر از آن حد باشد قسمتی از سیمان برای واکنش آب کافی دریافت نمی‌ کند و واکنش نداده باقی می ‌ماند.

در صورتی که بیش از مقدار مورد نیاز آب به مخلوط آن اضافه شود پس از تکمیل واکنش، مقداری آب به صورت آزاد در داخل بتن باقی می ‌ماند که پس از سخت شدن بتن باعث پوکی آن و نتیجتا کاهش مقاومت خواهد شد.

به همین دلیل دقت در مصرف نکردن آب زیاد در داخل بتن به منظور حصول مقاومت بالا ضروری است. مقدار آب لازم برای تکمیل واکنش به صورت پارامتر نسبت آب به سیمان تعریف می‌ شود.

این نسبت برای سیمان پرتلند معمولی حدود 25 درصد است.

با این مقدار آب بتن فاقد کارایی لازم خواهد بود و معمولا نسبت آب به سیمان مورد استفاده در کارگاههای ساختمانی بیش از این مقدار است.

در تعیین نسبت اختلاط بتن پارامتری لحاظ می‌شود که مقدار رطوبت سنگدانه‌ها را نیز قبل از افزودن آب به بتن لحاظ می ‌کند که در تعیین مقدار آب مورد نیاز حائز اهمیت است.

این رطوبت اضافی (یا کمبود رطوبت) مقدار رطوبت مازاد (کمبود رطوبت) سنگدانه ‌ها از حالت اشباع با سطح خشک SSD یا (Saturated Surface Dry) است.

 

بتن

 

 عمل آوری بتن

با ادامه یافتن Hydration مقاومت بتن افزایش می ‌یابد و این واکنش عامل افزایش مقاومت بتن یا همان گیرش سیمان است.

برای عمل آوری یا ادامه یافتن فرآیند Hydration باید رطوبت نسبی حداقل 80 درصد باشد.

در صورتی که رطوبت کمتر از این مقدار شود عمل آوری آن متوقف شده و در صورتی رطوبت نسبی به بالای 80 درصد بازگردد فرآیند هیدراسیون یا Hydration دوباره شروع خواهد شد.

به دلیل تبخیر قسمتی از آب مورد نیاز قبل از تکمیل واکنش بین آب و سیمان (که چندین روز طول می‌کشد) قسمتی از سیمان موجود در مخلوط مواد واکنش نداده باقی می ‌ماند.

پس از بتن ریزی باید بلافاصله توجه لازم به فرایند عمل آوری معطوف گردد.

عمل آوری عبارت است از حفظ رطوبت آن تا زمانی که واکنش بین سیمان و آب تکمیل شود.

این عمل می ‌تواند به وسیله عایق کاری موقت، پاشش آب یا تولید بخار صورت گیرد.

از دیدگاه عملی، حفظ رطوبت بتن برای 7 روز توصیه می‌ شود. در شرایطی که این کار ممکن نباشد حداقل زمان عمل آوری بتن نباید کمتر از 2 روز باشد.

کاشی سرامیک

افتتاح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک جهت راهیابی به بازار های بین المللی

افتتاح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک جهت راهیابی به بازار های بین المللی

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک که در استان یزد راه اندازی شد، راهی مؤثر جهت عرضه این محصولات در بازار های جهانی محسوب می گردد.

از جمله صنایعی که در دو دهه گذشته توانسته است به جایگاه خوبی در سطح دنیا در مقایسه با دیگر صنایع معدنی دست یابد، صنعت کاشی و سرامیک می باشد. کشور ایران، در زمینه تولید و صادرات این نوع محصولات موفق به قرارگیری در بین 10 کشور برتر جهان شده است.

در ایران، تولید کاشی سابقه ای دیرینه دارد و این کشور از نخستین کشور های مطرح منطقه در زمینه تولید کاشی صنعتی به شمار می آید. به گونه ای که موفق به تثبیت جایگاه خود با تأسیس کارخانجات کاشی و سرامیک در حوزه تولید این محصولات شده است.

از آنجا که ایران به انرژی ارزان و منابع غنی فراوان دسترسی دارد، از این رو، توانایی تبدیل شدن به یکی از دو کشور برتر صادر کننده کاشی و سرامیکدر جهان را دارد، که البته دستیابی به چنین جایگاهی به وجود زیر ساخت هایی همچون پایانه صادراتی این نوع محصولات نیازمند است.

قطب کاشی و سرامیک ایران، استان یزد می باشد که تولید بالغ بر نیمی از محصولات کاشی و سرامیککشور را برعهده دارد.

با توجه به اینکه صادرات بخش مهمی از این میزان تولید کاشی و سرامیک، مستقیماً به خارج از کشور انجام می گیرد، از این رو، راه اندازی پایانه صادراتی این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

از سال 1393، طرح راه اندازی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کشور آغاز شده و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینی به متراژ 68 هکتار در شهرستان میبد کلید خورد.

سرمایه تقریباً چهارصد میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد و افتتاح آن در دهه فجر 1400 صورت می گیرد.

 

 

کاشی

قطب کاشی و سرامیک ایران، استان یزد می باشد

 

طرح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کارگروه توسعه صادرات استان یزد تصویب شد

تصویب طرح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کارگروه توسعه صادرات استان یزد صورت گرفت.

این طرح مسلماً از نقاط قوت زیادی با توجه به اظهارات زارعی مدیر عامل پایانه های استان یزد برخوردار است.

از اسفند ماه سال 1393 این طرح، مطابق با تحقیقات توسعه ای استان یزد و شهرستان میبد و همچنین اسناد فراستی تدوین شده در صنعت سرامیک پیشنهاد گردید.

بعد از انجام مطالعات توجیهی در مورد این طرح و الزامات آن، در کارگروه توسعه صادرات استان تصویب شد و سپس اقدام به ارسال آن به سازمان توسعه تجارت ایران جهت صدور مجوز گردید.

و در نهایت نیز جواز تأسیس آن، بعد از کارشناسی ها و ارزیابی های انجام شده صادر شد.

 

 

پایانه صادراتی

در واقع یک سری اقدامات قانونی مورد نیاز جهت واگذاری مکان مورد نظر سریعا بعد از صدور مجوز صورت پذیرفت که بعد از آن، مجری پروژه به تهیه یک طرح کلی و شبکه‌ های دسترسی مطلوب پرداخت. باید بدانید که پایانه صادراتی کاشی و سرامیک که پهنه ای حدود 70 هکتار می باشد، جنب ایستگاه راه آهن شهر میبد در حال راه‌ اندازی است.

در حقیقت این پایانه در چند کیلومتری شهرک صنعتی جهان آباد این شهر قرار دارد که با سرمایه‌ گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش خصوصی، قرار است به زودی شروع به کار نماید. بر این اساس، برای جوانان این شهرستان اشتغال زایی به وجود می ‌آید.

با صدور مجوز پایانه صادراتی کاشی و سرامیک و با ابلاغی که از سوی سازمان توسعه و تجارت صورت گرفت، جهت یک ‌سری زیرساخت ‌های مورد نیاز از جمله تامین برق، آب، گاز و مخابرات مربوط به پهنه مد نظر، دستگاه های خدماتی اعلام آمادگی نموده اند تا این پایانه به بهترین نحو راه اندازی گردد.

ایجاد یک فضای کاملاً تخصصی در صادرات کاشی و سرامیک

در حقیقت ماموریت‌ های مربوطه طبق آیین نامه پایانه های صادراتی که انجام آن به واسطه تایید سازمان توسعه تجارت در کشور صورت می ‌گیرد.

در بخش های بازرگانی و صادراتی کاشی و سرامیک، تعدادی صنایع جامع و همچنین خدمات پشتیبانی پیش ‌بینی می‌ گردد.

این پایانه در سطح بین ‌الملل با مطالعات دقیق و تعیین بازار های مستعد در حوزه کاشی و سرامیک با توجه به کشور های مختلف در جهان، در تعدادی از کشور ها مانند افغانستان، پاکستان، عراق، کشور های آفریقایی، کشور های اوراسیا، کشور های عضو همکاری خلیج  فارس و همچنین کشور های شرق اروپا تقسیم می گردند که با فضای تخصصی که هر کدام ایجاد می نمایند.

به صادرات بازارسازی، بازارسنجی و بازاریابی کمک شایانی می نمایند.

به طور کلی، لجستیک نرم ‌افزاری و سخت‌ افزاری، ارائه خدمات پشتیبانی و بازرگانی صادرات سرامیک و کاشی از پایانه های صادراتی در شهرستان میبد به شمار می ‌آیند.

طرح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کارگروه توسعه صادرات استان یزد تصویب شد

 

کاشی صادراتی

در آخر باید بگوییم که اگر تمامی مسئولین شهرستان میبد حمایت نمایند .

عوامل ساختاری مورد نیاز به وجود آید، با مشارکت و همدلی آنها، این پایانه با سرمایه حدود سه هزار میلیارد ریال که تقریباً صد نفر مشغول به کار می شوند.

با موفقیت آغاز به کار می شود.

در نتیجه موارد زیر می تواند پایانه صادراتی کاشی و سرامیک را در بازار های بین الملل توسعه بخشد.

  • توسعه کسب و کار های سالم و داری خدمات ارزش افزوده
  • گسترش تولیدات صادرات محور
  • گسترش حمل و نقل ریلی ارزان
  • نظارت و مدیریت توزیع این صنعت بین الملل به عنوان صنعت غالب یزد
  • تسریع پاسخگویی مناسب جهت نفوذ در بازار های بین المللی
  • بهبود و تقویت برند کاشی و سرامیک در بازار های جهانی

 

 

 

 

 

بلوک سبک

آشنایی با فرایند تولید بلوک سبک شرکت IAG

آشنایی با فرایند تولید بلوک سبکIAG

از جمله مواردی که کیفیت سازه را بالا می برد و اهمیت زیادی در فرایند ساخت و ساز دارد، استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت است. یکی از مهمترین موارد مؤثر در افزایش عمر و کیفیت یک ساختمان، وزن کم سازه آن می باشد. همچنین، وزن کم، باعث می شود که حوادث و خسارات ناگوار، زمان رخ دادن بلایای طبیعی همچون زلزله کاهش یابد. بنابراین، بایستی به منظور کاهش وزن سازه، کارفرما و پیمانکار همه تلاش خود را در این زمینه به خرج دهند. بلوک سبک را می توان رایج ترین و بهترین شیوه برای کاهش وزن ساختمان دانست. هدف ما از نگارش این مقاله، آشنایی هر چه بیشتر شما با بلوک سبک IAG و روند تولید آن می باشد.

 

دلایل استفاده از بلوک سبک در صنعت ساختمان سازی

در کل می توان بلوک سبک را بلوک متخلخلی دانست که تزریق هوا به مواد تشکیل دهنده آن صورت می گیرد. از اصلی ترین مراحل تولید این نوع بلوک، تزریق هوا به درون آن می باشد. با توجه به مزایا و کاربرد فراوان این نوع بلوک ها، با محبوبیت زیادی در بازار مصالح از زمان ورودشان روبرو شده اند. جایگزینی بلوک سیمانی با آجر در دیوار چینی، از مهمترین کاربرد بلوک سبک است. همین مسئله سبب ایجاد تأثیر مثبت آن بر کاهش وزن ساختمان می گردد. علاوه بر آن، از بوک های سبک جهت کف سازی به شکل فوم بتن استفاده می گردد، که سبب سهولت در عملیات کف سازی نیز می شود.

آشنایی با مراحل تولید بلوک سبک

روش های ساخت بلوک های سبک متفاوت بوده که هر یک از این روش ها دارای مراحل خاصی می باشند. برای مثال، نحوه تولید بلوک سبک با استفاده از نیروی انسانی نسبت به روش بکارگیری ماشین های خودکار متفاوت است. علاوه بر آن، در شیوه های مختلف تولید این نوع بلوک، میزان دما متفاوت می باشد. با این حال، مراحل تولید این بلوک دارای کلیات یکسانی بوده و تنها تفاوت آ در بعضی از جزئیات می باشد. مراحل تولید بلوک سبک عبارت است از:

  • در ابتدا اقدام به بارگیری مواد اولیه شده، که انتخاب این مواد اولیه بر مبنای نوع بلوک صورت می گیرد.
  • بعد از انتخاب و بارگیری مواد اولیه به بهترین شکل ممکن، اقدام به انتقال آنها با کمک نوار مقاله به آسانسور اتوماتیک می گردد.
  • در مرحله سوم تولید بلوک سبکIAG، جهت عمل آوری مواد اولیه، آنها را درون دستگاهی می ریزند. این مرحله سبب افزایش نفوذپذیری بلوک در برابر آب شده که همین امر مقاومت آن را در مقابل یخ زدگی بالا می برد.
  • در مرحله بعدی، اقدام به ریختن مواد داخل پالت های فلزی می گردد.
  • در انتها نیز از آزمایش های مختلفی به منظور تست کیفیت بلوک ها استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که مصالح استاندارد و سبکی به بازار عرضه می شود.

در کل می توانیم اینگونه بگوییم که به همین شکل، بلوک سیمانی سبک تولید می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم، شما را با بلوک سیمانی بیشتر آشنا کرده و به ارائه توضیحاتی راجع به بلوک سبکIAG که از بهترین مدل های آن به شمار می رود، بپردازیم. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

 

بلوک سبک

 آشنایی با مراحل تولید بلوک سبک

 

تفاوت بلوک سبک سیمانی با بلوک سنگین

برای اینکه با انواع بلوک سیمانی بیشتر آشنا شوید، می توانیم آن ها را در سه شاخه مختلف با توجه به جرم شان دسته بندی کنیم.

  • بلوک سیمانی سبک

چگالی بلوک سبک سیمانی کمتر از هزار و 700 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. در واقع در ساختار این بلوک با انجام واکنش های شیمیایی در مراحل تولید، حباب هایی ایجاد می ‌شود که باعث سبکی وزن آن می گردد.

  • بلوک سیمانی نیمه سبک

باید بدانید که چگالی بلوک سیمانی نیمه سبک بیشتر از بلوک سیمانی سبک است. ولی از چگالی نوع سنگین آن کمتر می باشد. از این بلوک در صنعت ساختمان استفاده های زیادی می شود.

  • بلوک سیمانی سنگین

این نوع بلوک دارای چگالی بیشتر از دو هزار کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. از آنجایی که این بلوک دارای سوراخ هایی است که با شن و ماسه پر می ‌شود، وزن سنگینی دارد. همچنین ابعاد و ضخامت آن از بلوک های سبک و نیمه سبک بیشتر است.

ساخت بلوک سیمانی سبک و استاندارد با مقاومت بالا

در حقیقت بلوک های سیمانی موجود در بازار از نوع بلوک های سبک و از پرطرفدار ترین بلوک ها می باشند. مهمترین ماده اولیه در تولید و ساخت این بلوک، سیمان می باشد. مواد دیگری نیز مانند پوکه ی معدنی و پرلیت در مقاومت این بلوک نقش به سزایی دارند. معمولا برای تولید بلوک سبک سیمانی، از پوکه معدنی بهره می ‌گیرند تا از وزن آن کاسته شود.

به طور کلی روش تولید بلوک استاندارد سبک باید طوری باشد که ظاهری بدون شکستگی و صاف داشته باشد تا به آسانی ملات سیمان و ماسه به آن بچسبد. البته نحوه عمل آوری بتن نیز تاثیر زیادی برای ساخت این بلوک ها دارد. سه نوع عمل آوری جهت تولید بلوک های سیمانی وجود دارد:

  • عمل آوری با آب

در واقع روش عمل آوری با آب در طی فرآیند تولید بلوک سبک سیمانی، نیاز به امکانات و تجهیزات خاصی ندارد. فقط بلوک ها در یک فضای سرباز هستند که به صورت منظم به آب پاشی آنها می پردازند تا میزان رطوبت شان حفظ گردد و از بین نرود.

  • عمل آوری با بخار آب

به طور معمول برای تولید انبوه بلوک ها از این روش بهره می ‌گیرند. عمل آوری با بخار آب به مدت 24 ساعت زمان می‌ برد. در این روش، اتاق بخار آبی را که برای ساخت بلوک سبکIAGدر نظر می ‌گیرند، باید استاندارد باشد. یعنی دمای آن حدود 80 درجه سانتی گراد باشد.

 

ساخت بلوک سیمانی سبک و استاندارد با مقاومت بالا

 

کاهش وزن سازه با بلوک سبک IAG

بلوک سبکIAG نوعی از بلوک های سیمانی سبک به شمار می آیند که از سنگدانه های سبک در ساخت آنها استفاده می شود.

فواید تولید بلوک سبکIAG:

– وزن کم

– دوام بسیار بالا در محیط های شیمیایی

– عایق مناسب در برابر حرارت و صدا

– حمل و نقل آسان در کارگاه

در آخر ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که یکی از اصلی ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان، بلوک های سیمانی می باشد. در این بین، بلوک سبکIAG یکی از انواع بلوک های ساختمانی به شمار می آید که مزایای فراوانی دارد و از نظر هزینه نیز به صرفه است.

 

 

 

تنها عواملی که سبب گرانی سیمان می شود، برق و دلالی است

 

 تنها عواملی که سبب گرانی سیمان می شود، برق و دلالی است

 

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی، محمد علی پور شیرازی، علاوه بر اینکه قطع شدن برق واحد های تولید سیمان و کاهش میزان تولید آن، سبب گرانی سیمان شده است، بلکه طمع و زیاده خواهی دلالان نیز در این زمینه نقش بسزایی داشته است. همچنین وی در ادامه افزود، بازار سیمان وضعیت مناسبی ندارد، که همین افزایش و گرانی سیمان، قیمت مسکن را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است و حتی سبب توقف خیلی از پروژه های ساختمانی شده است.

تنها عواملی که سبب گرانی سیمان می شود، برق و دلالی است

 

محمد علی پور شیرازی در ادامه اظهار کرد، فعالان حوزه ساختمان و انبوه سازان در انتظار به تعادل رسیدن بازار سیمان و بازگشت قیمت ها به ریل اصلی هستند تا به ادامه فعالیت خود بپردازند.

این عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی در ادامه افزود که در حال حاضر در بازار، بتن و سیمان کمیاب بوده و در صورتی هم که در دسترس باشد، اقدام به فروش آن با قیمت هایی چندین برابر نرخ واقعی می شود.

حضور دلالان در این حوزه یکی از عوامل گرانی سیمان است

 

محمد علی پور شیرازی، زیاده خواهی دلالان را دلیل گرانی سیمان دانست و همچنین اذعان کرد که قبل از این، دلالانی که از اختلاف قیمت های آزاد و دولتی نیز رانت های کلانی را نصیب خود می کردند، در حال حاضر نیز، از کاهش میزان تولید به سود خود استفاده می کنند.

به گفته وی، هر چند کاهش عرضه و توقف تولید سیمان در بازار از پیامد های کاهش برق می باشد، ولی افراد سودجو در صدد استفاده از این فرصت ها بوده و با دامن زدن بر کمبود ها، تا جای ممکن دست به افزایش قیمت ها می زنند.

همچنین محمدعلی پور شیرازی با تأکید بر انحرافی بودن موضوع افزایش قیمت ها و طرح عرضه سیمان در بورس، ادامه داد: افزایش قیمت اجناس با عرضه سیمان در بورس هیچ ارتباطی ندارد و کسانی که افزایش نرخ را به بورس ربط می ‌دهند، در صدد این هستند که حاشیه سود خود را بالا ببرند. بر این اساس، باعث آشفتگی بازار می ‌شوند.

گرانی مسکن و افزایش اجاره ها در ماه‌ های آتی

 

پور شیرازی عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی بیان نمود که ظرفیت تولید سیمان به 80 میلیون تن در کشور می رسد و از آنجایی که در نقاط مختلف کشور مشکل قطعی برق را داشتیم، ولی این قطعی در همه شهرها یکسان نبوده است، لذا بعضی کارخانه ‌ها به تولید پرداخته اند. از این رو، با توجه به ظرفیت تولید بالای سیمان در کشور، هیچ نگرانی برای کمبود سیمان در بازار نداریم.

وی به قیمت هر پاکت سیمان اشاره نمود که به صد هزار تومان رسیده است و تاکید کرد که مسکن برای خانواده های ایرانی بسیار مهم است. وی متذکر شد که گرانی سیمان و به طور کلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی موجب سنگین تر شدن هزینه ‌های خانوارها می ‌شود و در نهایت اگر دولت جهت تامین برق کارخانجات هیچ فکری نکند و تعادل قیمت ‌ها برقرار نشود، در نتیجه این شرایط سخت ادامه خواهد داشت که می ‌توان گرانی مسکن و افزایش قیمت اجاره ها را به خوبی پیش بینی نمود.

 

 

سیمان

حضور دلالان در این حوزه یکی از عوامل گرانی سیمان است

 

قطعی برق صنایع، تصمیمی بر خلاف قانون

 

این عضو هیئت مدیره، تصمیم دولت را برای قطعی برق صنایع به منظور تامین برق خانگی، بر خلاف قانون دانست و اظهار داشت که این تصمیم بدون کارشناسی اصولی صورت گرفته است و عواقب زیادی دارد. در واقع پور شیرازی بارها بر ضرورت تأمین کارخانجات و برطرف نمودن موانع تولید تاکید داشته است.

 

 

 

 

 

 

 

.