طراحی ساختمان

برق کشی کلید پریز و نکات مهم آن

برق کشی و سیم کشی ساختمان

برق کشی و سیم کشی داخلی ساختمان از مراحل اصلی در  طراحی ساختمان سازی است و رعایت اصول مربوط به آن باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. به علت حساسیت در انجام عملیات مربوط به برق کشی ساختمان دارد، در صورت عدم توجه به نکات مربوطه به آن مکان خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر مختلفی شما را تهدید می کند. بنابراین لازم است برای انجام سیم کشی ساختمان تحقیق و پرس و جو های لازم را به انجام داده و از یک برقکار باتخصص و حرفه ای در این کار استفاده نمایید.

 

برق کشی

 

قرار گرفتن وسایل برقی

در انجام نقشه کشی کلید و پریزهای ساختمان باید به محل قرار گرفتن در برق کشی متفاوت در منزل قرار گیرند توجه کرد و بر اساس آن تعداد و جای کلید و پریز را مشخص کرد.

 

رعایت فاصله سیم کشی ها

در برق کشی ساختمان هر یک از سیم هایی که در ساختمان قرار می گیرد و همینطور کلید و پریزها باید دارای فاصله مناسبی از یکدیگر و از زمین باشند که این استانداردها حتما باید رعایت گردند در غیر این صورت امکان تایید برق کشی ساختمان نخواهد بود. فاصله استانداردی که برای پریزها از کف وجود دارد 30 الی 40 سانتی متر می باشد و کمتر یا بیشتر بودن این فاصله بر خلاف مقررات بوده و می تواند سبب بروز مشکل در سیم کشی گردد.

 

انتخاب انشعابات مناسب

تعداد انشعابات نقش بسیار مهمی در برق کشی ساختمان داشته و باید با توجه به ظرفیت کنتور انتخاب شوند. در صورتی که کنتور برق ظرفیت مورد نیاز برای تعداد انشعابات انجام شده را نداشته باشد ممکن است در هنگام افزایش بار الکتریکی در ساختمان دچار افت ولتاژ شده و وسایل حفاظتی موجود در ساختمان قطع گردند و به سوختن و آسیب دیدن وسایل برقی منجر شود. انشعابات باید به گونه ای باشند تا در صورتی که یکی از انشعابات ساختمان دچار مشکل شده و قطع گردید، تمامی ساختمان دچار قطعی برق نگردد.

 

در اخر لازم به ذکر است در صورت عدم تخصص در حرفه اصلا اقدام به انجام این کار نکنید و از یک برقکار که در این زمینه تجربه بالایی دارد استفاده کرده و از بروز خطراتی مانند برق گرفتگی، اتصالی و آتش سوزی جلوگیری نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *