دکوراسیون, طراحی ساختمان

روشنایی و نورپردازی داخلی ساختمان

استفاده از اصول اولیه

 

روشنایی و رنگ

قبل از اینکه لامپ و روشنایی را انتخاب کنید ، حتما در مرحله اول تم رنگی فضا را در نظر بگیرید. نورهای آبی، سبز و سفید برای اتاق های روشن مثل سفید کاربرد دارند.معمولا لامپ های رنگی کم مصرف هستند. اگر منزل شما رنگ هایی در زمینه های قهوه ای، زیتونی و یا خاکستری دارد مناسب تر است از نورهای گرم و زرد استفاده کنید.

زمانی که برای مکان و موقعیت عناصر نورپردازی تصمیم گیری میکنید یادتان باشد نورها را در ترازهای مختلف قرار دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر سعی کنید نور را به سمت گوشه ها در نمای داخلی ساختمان هدایت کنید. یا از نور برای برجسته سازی عناصر موجود در فضا استفاده کنید.

 

روشنایی

 

نور و روشنایی نشیمن

نشیمن بری استراحت و ریلکس کردن و تلویزیون دیدن است. پس نورپردازی و روشنایی  آن باید به گونه ای  باشد که محرمیت و راحتی این فضا را نگه داری کند. چراغ های رومیزی نور را به سمت پایین هدایت میکنند و نوری ملایم را برای استراحت انتشار می دهند. پس برای نشیمن و اتاق خواب گزینه مناسبی هستند.

 

روشنایی در اتاق کار

برای فضای مطالعه و کار باید از نورهایی که به پایین تابش دارند استفاده شود. چراغ های رومیزی و چراغ مطالعه برای همین منظور طراحی شدند. برای فضاهایی که شاید کوچک باشند اما نیاز به نور بیشتری دارند طراحان با الهام از نیمه قرن بیستم چراغ هایی را طراحی کردند که هم کاربردی و هم زیبا هستند، در واقع هنر و عملکرد را در طراحی به طور همزمان بکار گرفته اند.

 

روشنایی فضای غذاخوری

از لامپ سقفی با حباب در ابتدای میز ناهارخوری استفاده کنید تا سایه شما بر روی بشقاب نیفتد، استفاده  از چراغ های متنوع که در فواصلی معین و ارتفاع های مختلف در طول میز شما آویخته شدند، میتواند ایده جالبی  باشد و سایه های هیجان انگیزی تولید کند. حباب  چراغ های شما می توانند از نوع فلزی مدرن باشند، یا حبابی شیشه ای با طرح های گرافیکی و یا طرح های و نورانی داشته باشند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *