دکوراسیون

مناسب ترین پنجره های ساختمانی

پنجره های ساختمانی یکی از کاربردی ترین اجزای پوسته خارجی ساختمان محسوب می شوند که بعنوان یک جدار نور گذر ، به منظور تامین نور و ایجاد امکان تهویه طبیعی متناسب برای دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده می شوند. بسته به طرح معماری و اقلیمی که ساختمان در آن قرار گرفته است تعداد، ارتفاع و جنس پنجره های ساختمان می تواند مختلف باشد.

پنجره های ساختمانی ازنوع جدار نورگذر است و بخشی از پوسته ساختمان را تشکیل می دهد. استفاده از انواع پنجره نیز یکی از نتایجی است که برای تهویه و ورود و خروج هوای آزاد و استفاده ساکنین از نور طبیعی به کار گرفته می‌شود.

قاب های جدار نور گذر باید از جنسی مناسب مانند چوب، پلیمرهای مرغوب مانند یو پی وی سی و یا فلزات، با حداقل پل های حرارتی باشد. در صورت مناسب نبودن درزبندی دور قاب ها، باید با استفاده از نوارهای انعطاف پذیر از نشت هوا جلوگیری شود.

 

پنجره های ساختمانی

انواع پنجره‌های ارسی

یکی از انواع پنجره‌ ساختمان که قدمت بسیاری دارد انواع پنجره ارسی است که به صورت یک لنگه وجود داشته و در داخل یک چهارچوب قرار داشته است. این نوع از پنجره به صورت افقی یا عمودی باز و بسته می‌شود و از دو قسمت ثابت و متحرک برخوردار است.

 

انواع پنجره آهنی

پنجره آهنی یکی از انواع پنجره ساختمان است که به دلیل آنکه قابلیت ترمیم راحت‌تری به خصوص در ارتباط با لولاها دارد گزینه مناسبی است. اما انواع پنجره آهنی به دلیل آنکه عایق مناسبی برای گرما و سرما نیست موجب هدر رفت انرژی در خانه می‌شود.

 

آلومینیومی

یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع پنجره در نما ساختمان پنجره آلومینیومی است که همانند پنجره آهنی قابلیت رنگ آمیزی دارد. از مهم‌ترین مزیت انواع پنجره آلومینیومی آن است که بسیار ظریف است و فضای کمی را اشغال می‌کند. این نوع از پنجره عمر زیادی داشته و سبک است. همچنین حمل و نصب راحتی نیز دارد.  این پنجره ها در برابر تغییرات آب و هوایی و به خصوص رطوبت و باران مقاومت بسیار بالایی دارند.

 

 

دوجداره upvc

یکیپنجره های ساختمانی، پنجره دو جداره یو پی وی سی است. یو پی وسی و پی وی سی یک نوع پلاستیک قوی و در عین حال سبک در صنعت است. استفاده از پنجره دوجداره upvc به دلیل اینکه از اصراف انرژی در فضاهای داخلی جلوگیری می‌کنند و در نتیجه عایق خوبی برای سرما و گرما هستند می‌توانند از هزینه‌های اضافی در مصرف انرژی نیز جلوگیری کنند.

درنتیجه استفاده از انواع پنجره‌ها در مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی در محیط ساخت و ساز همگام شده است که نتیجه آن بهروری بیشتر ساکنین از نور با کیفیت بالاتر است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *