دکوراسیون

افتتاح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک جهت راهیابی به بازار های بین المللی

کاشی سرامیک

افتتاح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک جهت راهیابی به بازار های بین المللی

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک که در استان یزد راه اندازی شد، راهی مؤثر جهت عرضه این محصولات در بازار های جهانی محسوب می گردد.

از جمله صنایعی که در دو دهه گذشته توانسته است به جایگاه خوبی در سطح دنیا در مقایسه با دیگر صنایع معدنی دست یابد، صنعت کاشی و سرامیک می باشد. کشور ایران، در زمینه تولید و صادرات این نوع محصولات موفق به قرارگیری در بین 10 کشور برتر جهان شده است.

در ایران، تولید کاشی سابقه ای دیرینه دارد و این کشور از نخستین کشور های مطرح منطقه در زمینه تولید کاشی صنعتی به شمار می آید. به گونه ای که موفق به تثبیت جایگاه خود با تأسیس کارخانجات کاشی و سرامیک در حوزه تولید این محصولات شده است.

از آنجا که ایران به انرژی ارزان و منابع غنی فراوان دسترسی دارد، از این رو، توانایی تبدیل شدن به یکی از دو کشور برتر صادر کننده کاشی و سرامیکدر جهان را دارد، که البته دستیابی به چنین جایگاهی به وجود زیر ساخت هایی همچون پایانه صادراتی این نوع محصولات نیازمند است.

قطب کاشی و سرامیک ایران، استان یزد می باشد که تولید بالغ بر نیمی از محصولات کاشی و سرامیککشور را برعهده دارد.

با توجه به اینکه صادرات بخش مهمی از این میزان تولید کاشی و سرامیک، مستقیماً به خارج از کشور انجام می گیرد، از این رو، راه اندازی پایانه صادراتی این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

از سال 1393، طرح راه اندازی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کشور آغاز شده و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینی به متراژ 68 هکتار در شهرستان میبد کلید خورد.

سرمایه تقریباً چهارصد میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد و افتتاح آن در دهه فجر 1400 صورت می گیرد.

 

 

کاشی

قطب کاشی و سرامیک ایران، استان یزد می باشد

 

طرح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کارگروه توسعه صادرات استان یزد تصویب شد

تصویب طرح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کارگروه توسعه صادرات استان یزد صورت گرفت.

این طرح مسلماً از نقاط قوت زیادی با توجه به اظهارات زارعی مدیر عامل پایانه های استان یزد برخوردار است.

از اسفند ماه سال 1393 این طرح، مطابق با تحقیقات توسعه ای استان یزد و شهرستان میبد و همچنین اسناد فراستی تدوین شده در صنعت سرامیک پیشنهاد گردید.

بعد از انجام مطالعات توجیهی در مورد این طرح و الزامات آن، در کارگروه توسعه صادرات استان تصویب شد و سپس اقدام به ارسال آن به سازمان توسعه تجارت ایران جهت صدور مجوز گردید.

و در نهایت نیز جواز تأسیس آن، بعد از کارشناسی ها و ارزیابی های انجام شده صادر شد.

 

 

پایانه صادراتی

در واقع یک سری اقدامات قانونی مورد نیاز جهت واگذاری مکان مورد نظر سریعا بعد از صدور مجوز صورت پذیرفت که بعد از آن، مجری پروژه به تهیه یک طرح کلی و شبکه‌ های دسترسی مطلوب پرداخت. باید بدانید که پایانه صادراتی کاشی و سرامیک که پهنه ای حدود 70 هکتار می باشد، جنب ایستگاه راه آهن شهر میبد در حال راه‌ اندازی است.

در حقیقت این پایانه در چند کیلومتری شهرک صنعتی جهان آباد این شهر قرار دارد که با سرمایه‌ گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش خصوصی، قرار است به زودی شروع به کار نماید. بر این اساس، برای جوانان این شهرستان اشتغال زایی به وجود می ‌آید.

با صدور مجوز پایانه صادراتی کاشی و سرامیک و با ابلاغی که از سوی سازمان توسعه و تجارت صورت گرفت، جهت یک ‌سری زیرساخت ‌های مورد نیاز از جمله تامین برق، آب، گاز و مخابرات مربوط به پهنه مد نظر، دستگاه های خدماتی اعلام آمادگی نموده اند تا این پایانه به بهترین نحو راه اندازی گردد.

ایجاد یک فضای کاملاً تخصصی در صادرات کاشی و سرامیک

در حقیقت ماموریت‌ های مربوطه طبق آیین نامه پایانه های صادراتی که انجام آن به واسطه تایید سازمان توسعه تجارت در کشور صورت می ‌گیرد.

در بخش های بازرگانی و صادراتی کاشی و سرامیک، تعدادی صنایع جامع و همچنین خدمات پشتیبانی پیش ‌بینی می‌ گردد.

این پایانه در سطح بین ‌الملل با مطالعات دقیق و تعیین بازار های مستعد در حوزه کاشی و سرامیک با توجه به کشور های مختلف در جهان، در تعدادی از کشور ها مانند افغانستان، پاکستان، عراق، کشور های آفریقایی، کشور های اوراسیا، کشور های عضو همکاری خلیج  فارس و همچنین کشور های شرق اروپا تقسیم می گردند که با فضای تخصصی که هر کدام ایجاد می نمایند.

به صادرات بازارسازی، بازارسنجی و بازاریابی کمک شایانی می نمایند.

به طور کلی، لجستیک نرم ‌افزاری و سخت‌ افزاری، ارائه خدمات پشتیبانی و بازرگانی صادرات سرامیک و کاشی از پایانه های صادراتی در شهرستان میبد به شمار می ‌آیند.

طرح پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در کارگروه توسعه صادرات استان یزد تصویب شد

 

کاشی صادراتی

در آخر باید بگوییم که اگر تمامی مسئولین شهرستان میبد حمایت نمایند .

عوامل ساختاری مورد نیاز به وجود آید، با مشارکت و همدلی آنها، این پایانه با سرمایه حدود سه هزار میلیارد ریال که تقریباً صد نفر مشغول به کار می شوند.

با موفقیت آغاز به کار می شود.

در نتیجه موارد زیر می تواند پایانه صادراتی کاشی و سرامیک را در بازار های بین الملل توسعه بخشد.

  • توسعه کسب و کار های سالم و داری خدمات ارزش افزوده
  • گسترش تولیدات صادرات محور
  • گسترش حمل و نقل ریلی ارزان
  • نظارت و مدیریت توزیع این صنعت بین الملل به عنوان صنعت غالب یزد
  • تسریع پاسخگویی مناسب جهت نفوذ در بازار های بین المللی
  • بهبود و تقویت برند کاشی و سرامیک در بازار های جهانی

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *