دکوراسیون, طراحی ساختمان

دکوراسیون داخلی با سنگ مرمریت

سنگ مرمریت سنگی که بیشتر نماد ساختمان‌های لوکس و گران‌قیمت است و عموما در دکوراسیون داخلی خانه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای فضای بزرگ و دل‌انگیزی هستند .این سنگ، به ویژه با پیشرفت تکنولوژی، پیدایش معادن جدید و افزایش واردات، امروزه تنوع بسیار بالاتری نیز یافته است.این سنگ زیبا و جذاب طی سال های اخیر بعنوان یکی از مواد مهم در معماری و هنرهای تجسمی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از ساختمان ها و بناهای ساخته شده از زیبایی و شکوه این سنگ بهره می برند. این سنگ در عین سختی و استحکام زیادی که دارد، ظاهری ظریف و زیبا و بافتی ملایم دارد.

 

سنگ مرمریت

 

یکی از انواع سنگ‌های دگرگونی است که از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده است. کانی اصلی و اولیه سنگ مرمریت کلسیت است که در اثر دگرگونی متبلور شده و این سنگ ارزشمند را به وجود آورده است. می‌توان از این سنگ برای مجسمه‌سازی و حکاکی و غیره در بهترین شکل ممکن استفاده نمود.

یکی از بهترین موارد استفاده از سنگ مرمریت، برای دکوراسیون داخلی استفاده آن برای ستون ها به حساب میاید. پوشاندن ستون با سنگ مرمر، به دکوراسیون منزل شما جلای دیگری میبخشد و فضای خانه شما را رمانتیک میکند.با این کار هم به ستون های موجود در خانه هویت بخشیده اید و هم با افزودن سنگهای مرمر به دکوراسیون داخلی سبب غنا و شکوه هر چه بیشتر دکوراسیون کلی خانه می شوید

 

انواع سنگ‌ مرمریت

سنگ‌های مرمریت بسته به شدت دگرگونی سنگ مادر به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند:
  • سنگ‌های مرمریت چینی
  • سنگ‌های مرمریت کریستالی
  • و سنگ‌های مرمریت ابری

استفاده از سنگ مرمریت در اتاق خواب می‌تواند هم شامل دیوارها شود. شما می‌توانید بخشی از دیوار را به صورت مرمریت کار کنید، دیواری که میز توالت را در مقابلش قرار می‌دهید را سنگ‌ کار کنید یا استفاده از این سنگ را به کف‌پوش اتاق اختصاص دهید.همچنین یکی از بی نظیرترین ایده برای دکوراسیون داخلی استفاده کردن، میز ناهار خوری با سطح رویی سنگ به حساب میاید. میتوانید حتی  ظروفی از جنس سنگ مرمر را با فضای میز ناهارخوری خود ست کنید و به زیبایی آن اضافه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *