طراحی ساختمان

درب ضد سرقت امنیتی

درب ضد سرقت یکی از زیرمجموعه های درب‌های امنیتی است که در برابر ورود دزد به ساختمان مقاومت میکند، همچنین یک درب‌های ضد سرقت خوب باید در برابر آتش و آتش سوزی، صدا، رطوبت و سرما هم مقاومت داشته باشد. درب‌های ضد سرقت بیشتر برای ورودی در طراحی ساختمان‌های بزرگ مسکونی، تجاری و مراکز دولتی و مهم مثل بانک‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه علاوه بر این درب به دنبال بالا بردن امنیت ساختمان از پنجره‌های امنیتی ضد سرقت هم استفاده می شود.

 

قفل درب ضد سرقت

قفل یکی از عناوین تاثیرگذار در درب های ضد سرقت حساب می شود، درحال حاضر بیشتر از قفل هوشمند برقی یا الکترونیکی برای درب ها استفاده می کنند. قفل‌های هوشمند محبوبیت زیادی دارند، برای ورود باید یک کلید الکترونیکی داشته باشید و به اسانی می توانید درب را با تلفن های هوشمند خود نظارت کنید. اگر کسی بخواهد به زور وارد شود آژیر قفل به صدا درآمده و صاحبخانه را مطلع می‌کند.

لولا: یکی دیگر از اجزای مهم در این درب ها ، لولا می باشد. لولای درب از داخل و خارج پنهان است و سارق نمی تواند به راحتی با اهرم کردن لولا درب را باز کند.

زنجیر درب: یکی از اجزای اختیاری درب ، زنجیر درب است، این باعث می‌شود که درب را کمی باز کنید و شخصی که پشت درب است را به راحتی ببینید.

 

ضد سرقت

 

انواع درب ضد سرقت

درب چوبی

 این نوع درب ضد سرقت می تواند یک درب چوبی یا یک درب کامپوزیت با روکش چوب باشد، ساختار درونی این نوع درب‌ها می‌تواند چوب یا پشم سنگ نسوز باشد.

 

درب فولادی یا آهنی

 درب ضد سرقت آهنی دارای یک ساختار درونی چوبی یا پلی اورتان است، اما روکش آن می‌تواند فولادی یا آهنی باشد.

 

درب آلومینیومی

 درب‌های ورودی آلومینیومی هم دارای روکش آلومینیومی یا چوبی هستند. درب های آلومینیومی عایق حرارتی خوبی هستند و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را فراهم می‌کنند. ساختار درونی درب ضد سرقت آلومینیومی از پشم سنگ نسوز یا فوم پی یو ساخته می‌شود.

 

درب کامپوزیت

 این نوع درب دارای ساختار درونی پوشیده شده با شیشه و پلاستیک یا چوب بوده و روکش آن چوب یا آلومینیوم است.

یک درب متناسب باید دارای لولای فولادی ضد اتش سوزی، نوار دود بند، قفل و دستگیره خروجی اضطراری داشته باشد . اکثر درب‌های ضد اتش سوزی به یک سیستم هوشمند مغناطیسی زنگ خطر آتش سوزی وصل هستند که در مواقع آتش سوزی بصورت خودکار  بسته می‌شوند. همچنین اکثر درب‌ها دارای یک پنجره شیشه‌ای ضد اتش سوزی هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *