دکوراسیون

کاشی و سرامیک در جدیدترین طرح برای دیوار و کف

 

کاشی و سرامیک

 

کاشی و سرامیک از جمله مصالحی‌اند که بسیار محبوب و رایج هستند. امروزه تنوع در ساخت و تولید کاشی به حدی بالا رفته‌است که عامه‌پسنده شده‌اند و علاوه بر کف و دیوارهای حمام و سرویس‌بهداشتی‌ها در کف آشپزخانه، فضای مابین کابینت‌ها، اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو و… نیز استفاده می‌شوند.کاشی و سرامیک از جمله مصالح پرکاربرد هستند که در پروژه‌های مختلف به عنوان دیوارپوش یا کفپوش استفاده می‌شوند.

 

 

این روزها در دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه‌های ایرانی از انواع کاشی ها استفاده می‌شود.این یک پوشش بسیار عالی برای کف در روزهای گرم تابستان است. مقاومت بالا و تنوع در طرح و رنگ‌های انواع سرامیک کف ساختمان موجب شده تا با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار باشند.

سرامیک نسبت به بسیاری از مدل‌های کاشی سنگین‌تر است و مقاومت بیشتری در برابر ضربه و تغییرات محیطی دارد و از همین رو کاربرد سرامیک برای کف بسیار بیشتر از کاشی است.در بسیاری از موارد قیمت کاشی از سرامیک پایین‌تر است و همین امر موجب می‌شود بسیاری از افراد از خرید سرامیک کف منصرف شوند.

1- تراورتن

تراورتن، نوعی سنگ است که در دسته قرار می‌گیرد. در گذشته از این مصالح برای ساخت مجسمه استفاده می‌کردند اما امروزه وارد معماری و دکوراسیون شده‌است و در نماهای بیرونی ساختمان و کفپوش فضاهای داخلی از آن استفاده می‌کنند. تراورتن، مانند سنگ مرمر مقاومت بالایی دارد.

 

2- موزاییک

موزاییک را خیلی از شما در حمام، سرویس بهداشتی یا دیگر بخش های داخلی دیده‌اید. موزاییک ها جز کاشی های محبوب هستند که تنوع بالایی دارند و به عنوان دیوارپوش از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

3- سرامیک

سرامیک ها مقاومت و دوام بالایی دارند که در بسیاری از فضاهای داخلی به عنوان کفپوش استفاده می‌شود.

به‌طورکلی انواع کاشی ها از مواد مختلفی مانند خاک رس، سنگ، فلز، ترازو و کوارتز تشکیل می‌شوند که هر کدام به نوبه خود کاربرد متفاوتی دارند و در فضاهای گوناگون استفاده می‌شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *